Verzwaring elektriciteit, voor wie zijn de kosten?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

Re: Verzwaring elektriciteit, voor wie zijn de kosten?

#16 , 23 mar 2017 11:26

Een clausule in handelshuur contract dat de kosten voor de huurder zijn stemt tot wet.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#17 , 23 mar 2017 12:33

In de meeste handelshuren wordt voorzien dat de werken die nodig zijn voor het uitbaten van de zaak, tlv de huurder zijn. Dus ook de verzwaring van de elektriciteitsmeters.
Staat iets dergelijks in uw overeenkomst?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#18 , 23 mar 2017 12:37

TS heeft zijn eigen vraag al beantwoord:

"In de overeenkomst door de makelaar opgemaakt staat duidelijk dat een eventuele verzwaring voor de huurder is. Het vermogen is al hoger dan voorzien maar blijkbaar nog niet voldoende. De huurder blijft van mening dat deze kost voor de verhuurder is en had hier niet opgelet/ op gerekend bij ondertekening van de overeenkomst."

Dit is bindend op grond van art. 1134 B.W. : "Alle overeenkomsten die wettig zijn aangegaan, strekken degenen die deze hebben aangegaan, tot wet."
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#19 , 23 mar 2017 22:12

Zowel de verplichting van de verhuurder tot onderhoud en herstelling van het verhuurde goed (art. 1719, 2º BW) als zijn vrijwaringsplicht voor verborgen gebreken (art. 1721 BW) zijn niet van openbare orde noch van dwingend recht.
Dit betekent dat je er in de huurovereenkomst kan van afwijken.

Besluit: ten laste van de huurder.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Terug naar “Huren”