Meer dan die info geven en mijn standpunt erover wil ik dan ook niet. Als jij een vlekkeloze verhouding wil met je eigenaar dan is het idd wel niet verstandig om een dier in huis te halen.Ik zou voor mijn kinderen ook wel een huisdier willen, maar als het niet mag dan mag het niet
De nieuwe huurwet is er, vergeet niet, gekomen omdat de huurder veel te weinig rechten had, en nu nog naar mijn mening. Vergeet je dat hij al jaren veel te hoge huurprijzen betaald ?waarom zouden wij huurders steeds moeten als enigen rechten toegewezen krijgen
Zeker, maar waarom is er dan de huurwaarborg ? De huurder is verplicht om de woning in dezelfde staat terug te bezorgen als degene waarin de woning was toen hij ze in ontvangst nam. Bovendien zijn niet altijd huisdieren er de oorzaak van dat de eigenaar een som geld moet inhouden op de waarborg na beeindigen van de huur. Zelfs uitermate zelden omdat ze voor 99% toch kontraktueel geweigerd worden.De huisbaas wil zijn huis zo goed mogelijk houden
Hij moet zich dan ook maar aan uitspraken van vredegerechten en hof van beroep houden die dan al eens een totaal andere mening hebben. Wat een huurder doet binnen zijn 4 muren is zijn eigen zaak en behoort tot de privacy zolang het andere huurders niet stoort.En als hij ervan uitgaat dat huisdieren niet kunnen dan is dat zo
Het aanbod van woningen of appartementen in de lagere prijscategorie is reeds uitermate klein. Als je dan daar nog een selectie moet maken uit woningen of appartementen waar een huisdier toegelaten is mag je het helemaal vergeten. Ik was enkele jaren geleden bij het zoeken naar een andere woning of appartement in elk geval nooit een kontrakt tegengekomen dat het houden van huisdieren toestond. Moeten al die mensen die van een woning nr. een appartement verhuizen hun dieren dan maar naar een asiel doen ? Of zijn er nog niet genoeg huisdieren in het asiel ?anders moeten we maar elders een huisje zoeken waar het wel mag
Ik heb het vroeger nog meegemaakt dat ze een bewijs van inkomsten vroegen vooraleer je nog maar in aanmerking kon komen om de woning te bezichtigen: Goetstouwers heet dat IMMO bedrijf touwens.Ongelooflijk hoe sommige immo-agentschappen zich t o v mogelijke huurders gedragen, onbeschoft is nog een véél te zachte term!!!
Ik denk dat je misschien zonder het te beseffen bedoeld op de wet op het racisme die de laatste jaren strenger en strenger geworden is. En ja wat wil je, de ene mens zijn gewoonten zijn de andere niet. Ik geef toe de eigenaar kan nog moeillijk beslissen wie hij in zijn woning laat. Wat er zorg voor dragen betreft zal hij er trouwens altijd het raden naar hebben.de huiseigenaar kan, eens hij het te huur stelt, niet eens meer beslissen dat hij mensen in zijn huis wil die het kunnen betalen en die er zorg zullen voor dragen
daardoor zijn er ook steeds minder huizen te vinden op de goedkopere markt
Ik geef toe de eigenaar kan nog moeillijk beslissen wie hij in zijn woning laat.
Het is hoogtijd dat aan die praktijken een einde gesteld word; ook al omdat al wat jullie zoal durven vragen van referenties en bewijzen de grenzen van de privacy raakt. Ik kan je echter een ding verzekeren: door jullie werkwijze gaan er meer en meer mensen met valse dokumenten aankomen en geloof me vrij: je hebt geen poot om op te staan om die mensen vroeger op te zeggen dan dat je kan en wettelijk bepaald is door het huurkontrakt. Alleen al omdat het niet wettelijk geregeld is. Als het zelfs zeer moeillijk is om iemand met een arbeidskontrakt te ontslaan die een valse verklaring heeft afgelegd bij zijn aanwerving, mag je zeker zijn dat het afleggen van een valse verklaring bij een huurkontrakt al in het geheel geen reden is. Trouwens door zulke inquisitie methoden vragen jullie erom om bedrogen te worden. Door jullie werkwijze vergroot je de kloof alleen maar tussen huurder en verhuurder. En nogmaals de nieuwe huurwet die vele huurdersbonden ed. absoluut noch niet genoeg vinden is er enkel en alleen maar gekomen omdat het bedrog/de fraude/de intimidatie van de eigenaars de spuigaten uitliep. Het heeft zelfs zeer lang geduurd eer die nieuwe huurwet er was na jaren van aandringen door allerlei organisaties en de publieke opinie. Is dat niet het bewijs dat er heel veel misliep ? En nu de huurder eindelijk eens een beetje rechten krijgt gaan jullie het hem dan nog maar eens extra moeilijk maken. De waarborg en de schandalig hoge huurprijzen moeten maar eens en voor altijd voldoende zijn om jullie in te dekken. Anders zoeken jullie maar een andere manier om geld te verdienen. Want dat is het enige waar jullie op uit zijn. Ik spreek dus nu in het algemeen. Goed dat er dus wetten zijn om de zwakkere huurder te verdedigen.Wij zijn eigenaar van meerdere studio's, appartementen, woningen, autostaanplaatsen, ... die wij verhuren.
Dat wij niet meer zouden beslissen wie in onze panden komt, tart elke verbeelding. Elke huurder MOET een vragenlijst invullen, loonbriefjes van de laatste 6 maanden overleggen, referenties vorige huisbazen bijbrengen, én in sommige gevallen zelfs een attest goed zeden en gedrag bezorgen,... En wanneer u dat niet kunt of wil voorleggen meneer JohnD, dan komt u er bij ons niet binnen. Zo eenvoudig is dat beste JohnD. Denk jij misschien dat wij ons vastgoedpatrimonium graag laten afbreken? Wij hebben anders al een en ander meegemaakt met huurders.
mijn huisbaas mag mij,binnen de perken, vragen stellenHet is hoogtijd dat aan die praktijken een einde gesteld word; ook al omdat al wat jullie zoal durven vragen van referenties en bewijzen de grenzen van de privacy raakt. Ik kan je een ding verzekeren: door jullie werkwijze gaan er meer en meer mensen met valse dokumenten aankomen en geloof me je hebt geen poot om op te staan om die mensen vroeger op te zeggen dan dat je kan en wettelijk bepaald door het huurkontrakt.
mijn huisbaas mag mij,binnen de perken, vragen stellenHet is hoogtijd dat aan die praktijken een einde gesteld word; ook al omdat al wat jullie zoal durven vragen van referenties en bewijzen de grenzen van de privacy raakt. Ik kan je een ding verzekeren: door jullie werkwijze gaan er meer en meer mensen met valse dokumenten aankomen en geloof me je hebt geen poot om op te staan om die mensen vroeger op te zeggen dan dat je kan en wettelijk bepaald door het huurkontrakt.
die wet op de privacy is er gekomen om mensen te "beschermen" die iets te verbergen hebben
als iemand daarmee afkomt weet je al genoeg