Geen warm water

MaLuK
Topic Starter
Berichten: 82

Geen warm water

#1 , 20 feb 2017 18:01

Hallo vrienden
huurdster eist herstelling van de gasketel, haar advocaat zegt idem.
Wie moet voor de herstelling opdraaien van een condensatie gasketel van 3 jaar oud in een nieuwe apartement?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 20 feb 2017 18:55

Herstellingen zijn voor de verhuurder.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 20 feb 2017 20:08

Heeft de huurder het wettelijke 2 jaarlijkse onderhoud laten uitvoeren? Mogelijks is een gebrek aan onderhoud een deel van de oorzaak. Zo maar stellen dat het voor de verhuurder is gaat wat te ver. Zonder onderhoudsattest (van minder dan 2 jaar)k zal die huurder bij mij wel even moeten wachten op zijn warm water.

Reclame

Mister Wolf
Berichten: 50

#4 , 20 feb 2017 20:48

Ik zou de herstelling uitvoeren als verhuurder en laten attesteren door de hersteller (+ foto's laten nemen) dat het defect is ontstaan door een gebrek aan onderhoud, indien dat al het geval zou zijn.
Mister Wolf
Mister Wolf : ont-zorgen met passie

Sirkii
Berichten: 5396

#5 , 20 feb 2017 21:17

Heeft de huurder het wettelijke 2 jaarlijkse onderhoud laten uitvoeren? Mogelijks is een gebrek aan onderhoud een deel van de oorzaak. Zo maar stellen dat het voor de verhuurder is gaat wat te ver. Zonder onderhoudsattest (van minder dan 2 jaar)k zal die huurder bij mij wel even moeten wachten op zijn warm water.
Stuur als verhuurder zonder dralen een technieker om ambras te vermijden. Geef de technieker opdracht om een rapportje te maken wat er scheelde. Als 't bv een foutieve instelling door de huurder is (bv warmwaterproductie afgezet op termostaat) dan doe je de huurder de rekening betalen. Idemdito indien oorzaak gemist onderhoud zou zijn.....

Dat onderhoud elke 2 jaar is onzin. Mijn condensatieketel is geinstalleerd door een familielid installateur. Hangt er 5 jaar. Krijg elke 2 jaar als "familiegeste" een attestje toegestuurd ;-) maar k ben wel akkoord dat je als verhuurder deze attesten moet eisen. Beter nog is zelf een door de huurder te betalen onderhoudscontract af te sluiten.

Terug naar “Huren”