Afhouden huurwaarborg

Wendy33
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Afhouden huurwaarborg

#1 , 18 jan 2017 16:42

Onlangs ben ik uit mijn appartement getrokken. In de wastafel in de badkamer zat echter een barst (had hier iets laten in vallen) Bij het opmaken van de plaatsbeschrijving heb ik dit genoteerd en getekend, stuk is stuk.
Nu houdt de huisbaas €250 van de waarborg af, met volgende uitleg: "We vinden de wasbak niet meer die in de badkamer was, deze is overal uitverkocht. Hierdoor moeten de kastjes onder de wastafel ook veranderd worden want de wastafel past daar niet op. Vandaar de €250."

Mag dit zomaar? Ik heb toch enkel de wastafel beschadigd? Ik heb trouwens ook géén factuur gezien...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 18 jan 2017 17:01

Nee dat mag hij niet, enkel de restwaarde van die wasbak ( niet de nieuwe waarde).
Stuur hem een AS dat je niet akkoord bent, dat je enkel de echte waarde van de wasbak wil betalen, +- €50.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 18 jan 2017 20:17

Vetusteit moet worden afgetrokken.
Welk soort wasbak was het? Wat het een courant model van ALAPE? (is de meest gangbare) Die zijn nog overal te vinden.

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3795

#4 , 19 jan 2017 09:29

Helaas moet ik sloeberken en mava105 tegenspreken:
Er zijn vrederechters die zullen akkoord gaan met die 250 euro, ook al is het oneerlijk.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#5 , 19 jan 2017 10:26

Als je u als huurder in de luren laat leggen zal de vrederechter akkoord gaan met de verhuurder. Een wasbak van 20 jaar of ouder heeft niet de waarde van nieuw.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”