Huren zonder huurcontract

slaetske78
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Huren zonder huurcontract

#1 , 18 jan 2017 14:02

Hoi iedereen

Mijn man en ik huren een huis van mijn vader (13% van mij 87% van mijn vader) sinds 2007.
Was zijn eigen voorstel aangezien hij hetzelfde gedaan heeft voor mijn broer en zus die zijn wel niet zelf een beetje eigenaar van het huis waar ze wonen.
Wij hebben geen huurcontract, hij had wel gezegd dat hij alle kosten in het huis op zich ging nemen en dat wij alleen maandelijks een klein huurbedrag moesten betalen (512€ in plaats van 900€).
Nu hebben wij in tegenstelling tot de mondelinge overeenkomst wel steeds alle kosten zelf moeten betalen, steeds hem aangesproken over het probleem maar hij liet ons steeds weten dat wij dat maar moesten betalen. Nieuwe verwarming, zonnepannelen, vervangen van douche die stuk was en vorig jaar de living, veranda en badkamer gerenoveerd. De buitenkant (Stenen en dak) heeft hij wel betaald, al de rest viel terug op ons. Als compensatie van al onze kosten heeft hij besloten januari 2015 dat we geen huur meer moesten betalen. Na een onenigheid eist hij nu terug huur en op onze vraag om de door ons gemaakte kosten dan terug te betalen krijg ik geen gehoor. Vandaag brief vredegerecht ontvangen voor minnelijke schikking wegens niet betalen van huur! Als we niet direct betalen verkoopt hij het huis. Wat zijn mijn mogelijkheden nu? Kunnen wij al onze spaarcenten en onze woning nu kwijt zijn?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3795

#2 , 18 jan 2017 14:07

Hoe heb je iedere maand betaald?
Indien via overschrijving: welke mededeling heb je gebruikt?

Het huis is voor 13% van jou, dan kan hij het niet verkopen zonder jouw toestemming.
Op dat vlak kun je alvast iets van macht uitoefenen over hem.

slaetske78
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 jan 2017 14:41

Wij hebben met een bestendige opdracht steeds betaald. Heb mij laten vertellen dat als één van de eigenaren wenst te verkopen de rechtbank de toestemming kan geven, dus ik vrees dat dat zijn betrachting is met de hoorzitting

Reclame

Terug naar “Huren”