Huurcontract opgezegd door verhuurder

Spector
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Huurcontract opgezegd door verhuurder

#1 , 15 jan 2017 18:08

Hallo,

Mijn huurcontract van een woning werd na 5 jaar huren opgezegd door de verhuurder. Het huurcontract staat enkel op de vrouw haar naam want het is haar huis. De reden van opzeg is omdat haar man er komt inwonen.

Nu is mijn vraag dat indien ze intussen gescheiden zijn, is de man geen familie meer van haar.

Indien ik kan aantonen dat ze gescheiden zijn, kan ik hiermee dan naar de vrederechter stappen om zo een schadevergoeding te eisen?
Of kan het zijn dat indien ze getrouwd zijn met gemeenschap van goederen het huis nu op zijn naam staat?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt.

Groeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 16 jan 2017 10:54

De opzeg lijkt me niet wettelijk. De huur mag worden opgezegd als een familielid de woning zal betrekken.

Deze persoon kan zijn:
• de verhuurder zelf;
• zijn/haar echtgeno(o)t(e);
• zijn/haar kinderen, kleinkinderen of geadopteerde
kinderen en de kinderen van de echtgeno(o)t(e);
• bloedverwanten in de opgaande lijn (vader,
moeder, grootouders) en deze van zijn/haar
echtgeno(o)t(e);
• broers, zusters, ooms, tantes, neven, nichten en
deze van de echtgeno(o)t(e).

Exen zijn er dus niet bij.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 16 jan 2017 11:16

Verhuurder moet de naam en verwantschap meedelen bij zijn opzeg, is dit niet gebeurd eis het op.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Spector
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 jan 2017 11:45

In de opzegbrief staat wel vermeld dat haar echtgenoot de woning zal betreden.
Nu heb ik van een buur gehoord dat die man sprak over zijn ex vrouw. Dus als ik nu kan aantonen dat ze niet meer getrouwd zijn, kan ik dan naar de vrederechter stappen? Mag ik op het gemeentehuis een uittreksel van bewijs van woonst opvragen van die man waarop staat of hij al dan niet nog gehuwd is met haar?

bosprocureur
Berichten: 6854

#5 , 16 jan 2017 13:41

Gevoelsmatig de ex, wettelijk nog niet? Zal het niet zoiets wezen ?

Terug naar “Huren”