Ijzerpartikele in het water

Daffie
Topic Starter
Berichten: 137
Juridisch actief: Nee

Ijzerpartikele in het water

#1 , 09 jan 2017 21:12

Ik heb hier al een andere topic geopend, maar mss heeft er iemand ervaring met deze vraag.

In het water zitten er ijzerpartikels, kleine stukjes ijzer die je gewoon kan zien rondzwemmen.
Iemand ervaring of dit aanvaard wordt als niet drinkbaar water?
Ook hoe verzamel ik hier bewijs van, op foto is het niet echt duidelijk...gewoon in een flesje water met datum op?

Ik heb een staal binnengebracht om te testen bij de apotheek, maar daarop is het lang wachten...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 09 jan 2017 21:19

Ijzerdeeltjes kunnen niet zwemmen.
Bovendien zinken die naar de bodem wegens hun soortelijk gewicht.
Dat is 7 x het s.g. van water.

Misschien zie je wel beestjes als gevolg van alcoholintoxatie.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Daffie
Topic Starter
Berichten: 137
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 jan 2017 21:37

Droogjes.

En ja ze zakken naar de bodem,ze zwemmen alleen als je ze opvangt in een bot.
Mss moet ik nog ff testen met een magneet...

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 09 jan 2017 21:45

NIet normaal dat zichtbare deeltjes in leidingwater ronddwarrelen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Daffie
Topic Starter
Berichten: 137
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 jan 2017 21:55

Het is putwater,das enigste watk heb opt appartement...
Daarmee de vraag of het kan doorgaan als drinkwater en hoe ik bewijs dat er partikels ih water zitten

Franciscus
Berichten: 38592

#6 , 09 jan 2017 21:57

En met een attest als drinkbaar water?

Daffie
Topic Starter
Berichten: 137
Juridisch actief: Nee

#7 , 09 jan 2017 21:59

Neen geen attest erbij of iets dergelijks

Daffie
Topic Starter
Berichten: 137
Juridisch actief: Nee

#8 , 09 jan 2017 22:11

Er staat ih contract niets over het feit dat het putwater is,enkel dat ik nooit schadevergoeding kan vragen om welke reden dan ook,bij onderbreking van water-gas-elektriciteit en verwarming

Oude Belg
Berichten: 3192

#9 , 09 jan 2017 23:25

In de provincie Antwerpen is dat het PIH:
http://www.provincieantwerpen.be/aanbod ... water.html
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Daffie
Topic Starter
Berichten: 137
Juridisch actief: Nee

#10 , 10 jan 2017 07:47

Ik laat het idd testen bij de apotheek,maar ik heb schrik dat het toch gunstig zal zijn als drinkwater ook al zitten er ijzerpartikels in.

Eigenaar wil het probleem niet aanpakken

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#11 , 10 jan 2017 08:48

Als een onafhankelijke bron zegt dat het drinkbaar water is, zie ik niet in wat je de eigenaar kan verwijten tenzij een Vlaams decreet je een specifiek soort water zou garanderen.

Daffie
Topic Starter
Berichten: 137
Juridisch actief: Nee

#12 , 11 jan 2017 10:44

Mja met zichtbare partikels ih water lijkt het per definitie niet drinkbaar toch

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#13 , 11 jan 2017 12:08

Je kan het ook laten onderzoeken door het plaatselijke kantoor van de watergroep. Is natuurlijk zoals bij de duivel te biechten gaan.

giserke
Berichten: 2434

#14 , 11 jan 2017 12:28

Als U putwater gebruikt kunt U gratis dit laten controleren door de VMM.
Op voorwaarde dat U eigenaar bent van de woning, en dat aansluiting op het leidingwater niet mogelijk is.

Anders moet U gewoon een controle aanvragen bij een erkend laboratorium voor wateranalyse. https://www.lne.be/erkende-laboratoria

Zij komen dan zelf de staal name doen.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#15 , 11 jan 2017 13:08

Zou eerst eens mijn waterpomp laten nakijken door iemand die op de hoogte is van waterpompen.
In een waterpomp zit een soort overdruk vat die op druk moet staan, is die druk te laag dan draait die pomp niet stabiel en krijg je partikels.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”