Ijzerpartikele in het water

Daffie
Topic Starter
Berichten: 137
Juridisch actief: Nee

Re: Ijzerpartikele in het water

#31 , 16 jan 2017 20:21

Verhuurdersbond zei dat vrederechter mss kon zeggen dat er ook deeltje vd huur afkon en niet ontbinding vn contract. Of dat eigenaar bv flessenwater terugbetaalt of iets dergelijks. Dat ontbreken vn tappunt drinkbaar water niet noodzakelijk ontbinding vn contract geeft

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#32 , 16 jan 2017 21:56

Hebben die 2 andere appartement ook last van dat verontreinigd water.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Daffie
Topic Starter
Berichten: 137
Juridisch actief: Nee

#33 , 16 jan 2017 22:03

Yep bij de buurvrouw is het hetzelfde probleem. Beneden zijn ze al langer weg,ik weet dat er daar verlies op de stroom zat maar ze hebben daar nooit gevonden waar het zat

Reclame

Daffie
Topic Starter
Berichten: 137
Juridisch actief: Nee

#34 , 16 jan 2017 22:07

Ook daar werkt de douche niet,grijs water ih bad,en heb ze vandaag nog gezien en haar wawmachine begon te haperen.
De wasmachine vn mij is sedert een maand kapot,toeval of niet. Heb toch maar ff foto getrokken hoeveel ijzer ik toen uit het zeefje gehaald heb.

Het zeefje vd kranen is exact op 16dec vernieuwd door de loodgieter,gisteren moest ik ze terug losdraaien en uitkuisen want er was onvoldoende debiet om warm water te krijgen

Daffie
Topic Starter
Berichten: 137
Juridisch actief: Nee

#35 , 18 jan 2017 12:10

Ondertss de eigenaar gehoord. Ze hbb water getrokken uit de put,daar is geen ijzer in te vinden.
Hij gelooft niet echt dat er iets in t water zit. Ik zei dat hij een staaltje mocht vragen op het app hier om de ijzerpartikels te zien...
Hij gaat niet akkoord met minnelijke schikking

Daffie
Topic Starter
Berichten: 137
Juridisch actief: Nee

#36 , 18 jan 2017 12:22

Ondertss de eigenaar gehoord. Ze hbb water getrokken uit de put,daar is geen ijzer in te vinden.
Hij gelooft niet echt dat er iets in t water zit. Ik zei dat hij een staaltje mocht vragen op het app hier om de ijzerpartikels te zien...
Hij gaat niet akkoord met minnelijke schikking

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#37 , 18 jan 2017 13:31

Kan je eens een foto van de waterpomp posten, of het merk en type. Kan enkel van iets komen dat beweegt, dus waterpomp.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Daffie
Topic Starter
Berichten: 137
Juridisch actief: Nee

#38 , 18 jan 2017 13:35

Ik kan daar niet aan,weer bijgod ni waar die zit. Staat ook niets ih contract vn welk type ed

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#39 , 18 jan 2017 13:44

Je moet toch aan die hoofdkraan kunnen voor als er iets voorvalt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Daffie
Topic Starter
Berichten: 137
Juridisch actief: Nee

#40 , 18 jan 2017 13:58

Euhm sja ik kan er niet aan alleszinds. Zelfs vr een miljoen zou ik ze niet knn vinden mss id garages vd winkel. Maar daar knn we niet binnen
Buurvrouw dacht dat het mss ook ah versterven vd loden buizen ligt. Zij heeft nauwelijks nog verwarming,maar maakt er gn probleem meer van want volgende week is ze weg

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#41 , 18 jan 2017 15:50

Mogelijk zijn de aanvoerleidingen uit gewoon staal en niet uit galvabuizen of PVC. Deze buizen kunnen van binnenuit beginnen roesten, zeker als ze soms eens droog staan.
Het water moet getest worden aan een aftappunt en niet enkel in de put. Verhuurder is verantwoordelijk voor alles tussen put en aftappunt

Oude Belg
Berichten: 3192

#42 , 18 jan 2017 18:34

Kan je niet de huurovereenkomst laten ontbinden wegens het ontbreken van een tappunt voor drinkbaar water?
Dan heb je geen vergoeding voor wederverhuring te betalen.
Dan moet je in elk geval kunnen aantonen dat het water niet drinkbaar is, en dat is nog niet het geval.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Daffie
Topic Starter
Berichten: 137
Juridisch actief: Nee

#43 , 18 jan 2017 19:27

Kan je niet de huurovereenkomst laten ontbinden wegens het ontbreken van een tappunt voor drinkbaar water?
Dan heb je geen vergoeding voor wederverhuring te betalen.
Dan moet je in elk geval kunnen aantonen dat het water niet drinkbaar is, en dat is nog niet het geval.
Idd nog altijd geen uitslag van.

Ondertss heb ik beslist om opzeg te geven.
Ik heb foto s vd zeefjes vol met ijzer e.d,water die nt stroomt uit de douche bij meer dan 30graden,..
Voeg ik dat bij mijn opzeg of best nog eens apart want vrees nu datk opzeg ga geven dat hij helemaal gn moeite meer gaat doen qua herstellingen

Daffie
Topic Starter
Berichten: 137
Juridisch actief: Nee

#44 , 28 jan 2017 10:23

Ik heb uitslag gekregen,water is niet drinkbaar .te veel bacterieen,coliformen en enterococcen. Enkel als ik het zou koken,is het drinkbaar volgens de apotheek.

Hoe pak ik het nu best aan?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#45 , 28 jan 2017 10:54

Zo snel mogelijk u verhuurder dagvaarden, heb je een attest van de analyse van het water.
Je kan ook op de gemeente klacht indienen tegen u verhuurder.
Flessen water kopen en de kosten bijhouden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”