Ijzerpartikele in het water

Daffie
Topic Starter
Berichten: 137
Juridisch actief: Nee

Re: Ijzerpartikele in het water

#16 , 11 jan 2017 15:01

De loodgieter vd eigenaar heeft alles op dat vlak bekeken. Na mn ingebrekestelling heb ik de eigenaar nog maar eens gebeld,gaat met de loodgieter contact opnemen om een oplossing te zoeken,mss aansluiten op stadswater - maar dan wil hij ook al direct zijn 5 tellers zetten voor zn verbouwingen later. Maw t zal nog niet voor direct zijn. Het duurt nu al langer dan een maand datk geen water kan gebruiken,ga niet nog es 3 maand wachten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Daffie
Topic Starter
Berichten: 137
Juridisch actief: Nee

#17 , 11 jan 2017 15:01

De loodgieter vd eigenaar heeft alles op dat vlak bekeken. Na mn ingebrekestelling heb ik de eigenaar nog maar eens gebeld,gaat met de loodgieter contact opnemen om een oplossing te zoeken,mss aansluiten op stadswater - maar dan wil hij ook al direct zijn 5 tellers zetten voor zn verbouwingen later. Maw t zal nog niet voor direct zijn. Het duurt nu al langer dan een maand datk geen water kan gebruiken,ga niet nog es 3 maand wachten

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#18 , 11 jan 2017 15:09

Een loodgieter en iemand die putboringen doen, zijn twee aparte zaken. Ik heb al meer dan 40 jaar een geboorde put met pomp voor drinkwater, als de druk in expansie vat te laag is heb ik partikels.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Daffie
Topic Starter
Berichten: 137
Juridisch actief: Nee

#19 , 11 jan 2017 15:21

Volgens ik goed begrepen heb,zijn de loodgieter en diegene vd putboring 1 en dezelfde man..
Maar het blijft probleem voor de verhuurder om op te lossen en daar wringt het wat. Na een maand nog geen oplossing en nu ook beloftes maar de komende maand wss geen betering. Ik blijf maar evenveel huur betalen want als huurder moet je daarvoor via de vrederechter passeren

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#20 , 11 jan 2017 15:38

Volgens mij zijn dit huurders kosten, onderhoud waterpomp. Ik laat de pomp 2 jaarlijks nakijken, deze zomer koste dit €75.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Daffie
Topic Starter
Berichten: 137
Juridisch actief: Nee

#21 , 11 jan 2017 15:52

Dat denk ik niet. Had het toch nagevraagd ad huurdersbond en advocaat.

Daffie
Topic Starter
Berichten: 137
Juridisch actief: Nee

#22 , 11 jan 2017 15:55

Boiler ed wel,maar de voorziening vn water naar het app is toch voor de eigenaar.
Loodgieter heeft bekeken en kan t niet oplossen,ik kan moeilijk nieuwe put graven e

Daffie
Topic Starter
Berichten: 137
Juridisch actief: Nee

#23 , 11 jan 2017 16:08

De loodgieter die ik laat komen,is diegene die de eigenaar laat komen. Als diezelfde loodgieter tegen mij en de eigenaar zegt dat het niet op te lossen is,ga ik er toch van uit dat hij weet wat ie zegt. En dat hij wel weet wat er met de pomp is. Hij stelde voor om er systeem voor te zetten om ijzer uit het watee te halen id put,maar das ook geen kost voor mij. Buurvrouw heeft exact dezelfde problemen maar die vertrekt tegen eind vd maand

Franciscus
Berichten: 38599

#24 , 12 jan 2017 19:17

Als de eigenaar niets doet binnen de maand.
U hebt hem toch al met een aangetekend schrijven in gebreke gesteld brengt u de zaak naar de vrederechter in verzoening.
Hopelijk hebt u de info van de loodgieter op papier en getekend.

Daffie
Topic Starter
Berichten: 137
Juridisch actief: Nee

#25 , 13 jan 2017 09:39

Nope,de verklaring niet op papier helaas...maar sebiet naar de huurdersbond met mn flesje water met ijzer in.

Gisteren nog gebeld nr de eigenaar. Hij gaat mss stadswater trekken maar alleen als het mogelijk is om al de 5 aparte tellers te zetten vr zn nieuwbouw. Maar de plannen zijn nog niet af... dus niet voor direct. veronderstel dat nog bnn 1 maand in orde komt,moet ik nu toch geen volle huur betalen vr een app dat niet in orde is. Dus ff advies vragen ad hurdersbond

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#26 , 13 jan 2017 10:34

De huurdersbond is niet de juiste plaats om correcte info te bekomen, dit is hier al meermaals gebleken.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#27 , 13 jan 2017 10:50

Die zullen u geen deftige info kunnen geven. Lidgeld is enkel weggesmeten geld. En als er al iemand intelligenter rondloopt dan de anderen, zal die u ook verwijzen naar dezelfde labo's als hier reeds aangegeven.

Daffie
Topic Starter
Berichten: 137
Juridisch actief: Nee

#28 , 13 jan 2017 11:22

Labotesten heb ik zelf al aangevraagd via de apotheek dus daarop is het wachten.

De huurdersbond gaat zelf ook nog eens een ingebrekestelling sturen naar de eigenaar ivm vermoeden vn geen drinkbaar water en de douche die niet werkt.
Laboresultaten moet ik ook doorgeven als die er zijn...

Ze gaan nog eens minnelijke schikking voorstellen, om contract open te breken. Als de eigenaar dat niet wil, is het idd gewoon braaf betalen en de optie rechtbank.

Maar als ik mijn opzeg in tussentijd zou willen geven, blijven mijn rechten ook behouden, namelijk dat hij ook een deftig appartement moet voorzien. Het is niet omdat ik opzeg doe, dat hij de herstellingen niet moet uitvoeren

Daffie
Topic Starter
Berichten: 137
Juridisch actief: Nee

#29 , 16 jan 2017 17:48

Ik heb mss kans op een ander app,zal er eind deze week meer over weten.
Als ik het heb,ga ik uiteraard opzeg doen. Zo is het niet leefbaar meer...geen zicht op herstelling qua douche of ivm ijzerpartikels. Nu is het zo dat ik wettelijk die 2 maand wederverhuring moet betalen,aangezien ik in mijn tweede jaar vertrek net als nog 3 maand de volle pot huur.
ik wil dus via de vrederechter verzoening aanvragen,eigenaar heeft al 5 weken de tijd gehad om iets te laten weten,heb al verschillende keren gebeld-maar niets bougeert.
hoe ga ik best voort van hieruit?

Ik ga hem wel bellen om het mondeling nog es uit te leggen en proberen via telefoon tot akkoord te komen.
indien hij niet akkoord gaat,wat dan...

opzeg geven met daarin de redenen nog eens vermeld?
vermeldden dat ik minnelijke schikking wil ivm wederverhuringsvergoeding
erin vermelden dat ik via rechtbank en vrederechter wil passeren?

alvast bedankt

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#30 , 16 jan 2017 20:11

Kan je niet de huurovereenkomst laten ontbinden wegens het ontbreken van een tappunt voor drinkbaar water?
Dan heb je geen vergoeding voor wederverhuring te betalen.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Terug naar “Huren”