Verhuur

Arbiterke69
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Verhuur

#1 , 12 dec 2016 23:58

Ik verhuur een pand. Huurder weigert het pand te verlaten na einde opzegperiode (huurcontract opgezegd door huurder zelf). Na afloop van de opzegperiode betreden aannemers het pand om renovatiewerken te starten. Huurder claimt huisvredebreuk - ik (verhuurder) claim onwettige aanwezigheid in mijn pand. Wie heeft gelijk? Wat als ik de sloten van het pand verander?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 13 dec 2016 09:06

Je zal naar de vrederechter moeten, je kan dit niet op eigen houtje.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Didymus

#3 , 13 dec 2016 09:08

U hebt een vonnis tot uitdrijving en een deurwaarder nodig als de huurder het pand niet wil verlaten. Huurder heeft gelijk, dit is huisvredebreuk ongeacht of zijn bezetting wettig is of niet. Huisvredebreuk is een wanbedrijf waar zware straffen op staan, een pand bezetten is dat tot nader order niet.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Blaatpraat

#4 , 13 dec 2016 09:35

Beide hebben gelijk.

Jij hebt gelijk in een burgerlijk geschil (bezetting), huurder heeft gelijk in strafrechtelijk geschil (huisvredebreuk).
Op het eerste staan geen sancties, op het tweede wel.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 dec 2016 22:08

En uiteraard bezettingsvergoeding vragen en schadevergoeding gezien mislopen contracten met aannemer en eventueel nieuwe huurders.
Is er geen uitgaande plaatsbeschrijving gebeurd?? en afgeven van sleutels?
Wat is er misgelopen??

Terug naar “Huren”