Hallo
Ik en mijn vrouw verhuren het appartement onder dat van ons. Nu dit doen we voor de eerste keer. We hebben deze appartement volledig van nul terug opgebouwd tot nieuwe appartementen. Nu is het probleem onze huurder. Aangezien het onze eerste keer is dat we verhuren geloofden we nog in de goedheid van onze medemensen dus kozen we voor een 9 jarig contract.
6 maanden geleden meldde onze huurder dat er schimmel tevoorschijn kwam in de slaapkamer. Wij hebben onmiddelijk iemand gecontacteerd en ook gevraagd aan de huurder of ze de was laat drogen in de kamer zonder ramen open te zetten. Dit was dus het geval! We hebben dit dan ook gezegd dat er elke dag wel verlucht moet worden. Ze ging er op letten en het probleem zou weg zijn zei ze. Dus geen stress meer bij ons. Vorige maand zijn ze verplicht sociale meters komen plaatsen omdat ze elek. & gas sinds januari niet meer had betaald. Deze maand kwam de huur ook niet. Hebben ze erover aangesproken en reageerde heel agressief. Ze stelde dan een afbetalingsplan voor. Elke maand €100 extra, dit was ok voor ons. Maar hier houd ze haar niet aan!
Nu had ze problemen met haar boiler dus moest ik in het appartement zelf gaan kijken. Tot mijn ontzetting zag ik dat die schimmel erger geworden was! Toen we ze haar erover aanspraken zei ze doodleuk dat er in de living ook een hele plek was gekomen!
Ze houd zich ook niet aan het contract want daarin staat dat ze de gang zou moeten poetsen. Dit moeten we elke maand opnieuw zeggen. Als het onze beurt is dan is deze proper dus. Tijdens mijn bezoek merkte ik ook op dat op het terras een klein containerpark vormt. Vuilniszakken vol. Daarvan reukt de gang dus zo rot! We moeten elke maand nieuwe airwick kopen voor de gang deftig te laten reuken.
Nu dit zorgt bij ons voor heel wat frustratie vooral omdat we er zelf boven wonen! Nu zien we ze liever vertrekken.
Weet iemand raad voor ons? Wat kunnen we hieraan doen? Ons immokantoor dat ons hielp verhuren laat nu niks meer van zich horen. Ze hebben wel goed doorgerekend maar nu helpen ze niet.
Ik hoop dat iemand ons kan raad geven.
Dank bij voorbaat