Raad en hulp nodig!

Sdg27
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Raad en hulp nodig!

#1 , 26 nov 2016 06:31

Hallo

Ik en mijn vrouw verhuren het appartement onder dat van ons. Nu dit doen we voor de eerste keer. We hebben deze appartement volledig van nul terug opgebouwd tot nieuwe appartementen. Nu is het probleem onze huurder. Aangezien het onze eerste keer is dat we verhuren geloofden we nog in de goedheid van onze medemensen dus kozen we voor een 9 jarig contract.
6 maanden geleden meldde onze huurder dat er schimmel tevoorschijn kwam in de slaapkamer. Wij hebben onmiddelijk iemand gecontacteerd en ook gevraagd aan de huurder of ze de was laat drogen in de kamer zonder ramen open te zetten. Dit was dus het geval! We hebben dit dan ook gezegd dat er elke dag wel verlucht moet worden. Ze ging er op letten en het probleem zou weg zijn zei ze. Dus geen stress meer bij ons. Vorige maand zijn ze verplicht sociale meters komen plaatsen omdat ze elek. & gas sinds januari niet meer had betaald. Deze maand kwam de huur ook niet. Hebben ze erover aangesproken en reageerde heel agressief. Ze stelde dan een afbetalingsplan voor. Elke maand €100 extra, dit was ok voor ons. Maar hier houd ze haar niet aan!
Nu had ze problemen met haar boiler dus moest ik in het appartement zelf gaan kijken. Tot mijn ontzetting zag ik dat die schimmel erger geworden was! Toen we ze haar erover aanspraken zei ze doodleuk dat er in de living ook een hele plek was gekomen!
Ze houd zich ook niet aan het contract want daarin staat dat ze de gang zou moeten poetsen. Dit moeten we elke maand opnieuw zeggen. Als het onze beurt is dan is deze proper dus. Tijdens mijn bezoek merkte ik ook op dat op het terras een klein containerpark vormt. Vuilniszakken vol. Daarvan reukt de gang dus zo rot! We moeten elke maand nieuwe airwick kopen voor de gang deftig te laten reuken.
Nu dit zorgt bij ons voor heel wat frustratie vooral omdat we er zelf boven wonen! Nu zien we ze liever vertrekken.

Weet iemand raad voor ons? Wat kunnen we hieraan doen? Ons immokantoor dat ons hielp verhuren laat nu niks meer van zich horen. Ze hebben wel goed doorgerekend maar nu helpen ze niet.
Ik hoop dat iemand ons kan raad geven.

Dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 28 nov 2016 13:12

Je lijst alles op:
Schimmelproblemen zijn daar haar toedoen veroorzaakt, hierdoor dagelijks verluchten
Onfrisse geur in de algemene delen wegens het niet opruimen van afval
Zich niet houden aan de beurtrol
En het zich niet houden aan het afbetalingsplan

Vermeld vriendelijk, doch strikt, dat je indien zij hier geen gevolg aan geeft, je verdere stappen zult ondernemen.
Zend deze brief aangetekend, en niet-aangetekend (2x dus) en verwijs in beide naar elkaar.

De volgende keer dat ze zich aan iets niet houdt van deze zaken, en/of ze niet betaalt, stap je naar de vrederechter.
Je betaalt daar 40 of 80 euro om je zaak op te starten, en deze krijg je terug als het vonnis in jouw voordeel zou zijn.

Immo is inderdaad geen partij in deze.
Een immo zoekt een huurder voor jou, en helpt je met een contract op te stellen.
Eenmaal dit in orde is, is het afgelopen voor hun, tenzij ze optreden als rentmeester (hier betaal je ook voor).

Franciscus

#3 , 28 nov 2016 14:06

Stuur de aangetekende brief ook op met een Antwoord /Response kaart dan hebt u de handtekening van de ontvanger.
Indien niet opgehaald ..ze heeft wel de gewone brief ontvangen.
Indien wel opgehaald is het in orde.
In alle gevallen de terugkomende brief nooit openmaken.

Volgende stap is inderdaad vrederechter.

Reclame

mava105

#4 , 28 nov 2016 16:12

Indien ze de aangetekende brief niet gaan afhalen bij de post, onmiddellijk naar de vrederechter stappen, want wachten is dan verloren tijd. Probeer alles wat ze u zeggen op te nemen als bewijs, of neem zoveel als mogelijk foto's

Gebruiker21

#5 , 28 nov 2016 16:12

Wel vreemd dat was laten drogen, schimmel veroorzaakt. Wij laten onze was al jaren ook geregeld binnen drogen (in de winter zonder de ramen open) en geen enkel probleem met schimmel of vocht. Onze woning is echter wel geventileerd zoals het hoort.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Huren”