vastgestelde schade na vrijgave huurwaarborg

mrb2
Topic Starter

vastgestelde schade na vrijgave huurwaarborg

#1 , 06 nov 2016 22:37

Beste,
Daar ik een woning kocht, had ik mijn huurcontract van een appartement opgezegd.
Eind februari heb ik het huurappartement verlaten. Op mijn laatste dag hebben zowel
ikzelf, als de verhuurder, als het immokantoor dat samenwerkt met de verhuurder de
ronde gedaan om eventuele schade vast te stellen. Half maart heb ik mijn huurwaarborg
volledig teruggekregen.

Nu, meer dan 8 maanden na mijn vertrek krijg ik de vraag van mijn ex huisbaas tot het
verstrekken van mijn polis van mijn familiale verzekering, daar er schade is ontdekt aan
de gemeenschappelijke trappenhal. Bewoners van andere appartementen beweren dat
mijn verhuis de oorzaak zou zijn van deze schade.

Ik vind dit zeer vreemd. Na een periode van ruim 8 maanden kan om het eender welke bewoner
deze schade veroorzaakt hebben. Bovendien zijn er nog verhuizen geweest van andere bewoners.

Ik ben dan ook van mening dat ik mijn polisnummer niet dien te verstrekken omwille van volgende
redenen:
- huurwaarborg is reeds volledig vrijgegeven EN er was geen ontdekte schade;
- ik ben reeds 8 maanden geleden verhuisd;
- trappenhal wordt door elke bewoner gebruikt;
- een beschuldigende vinger is echter geen bewijs

Ben ik wettelijk volledig "safe" of kan er mij nog iets ten laste worden gelegd? Thx!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 nov 2016 08:52

Jij hoeft dit niet meer te betalen.

Reclame

Terug naar “Huren”