Immo vraag 100 euro omdat we geen verzekering nemen bij hun.

Jeroenvs
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Immo vraag 100 euro omdat we geen verzekering nemen bij hun.

#1 , 01 nov 2016 19:08

Beste,

Nu heb ik met mijn vriendin een app. gaan huren en dit ging helaas via een Immo kantoor. Nu buiten het feit dat de huurwaarborg al bij korfine zit verplichten ze ons ook om de verzekering bij hun te nemen ( Generali). Tot op heden heb ik nog altijd geen uitgebreide polis gekregen wat hun verzekering dekt en wat niet. Enkel weten we als we geen verzekering van hun nemen ze 100 euro per jaar aanrekenen voor opvolging van onze verzekering. Nu is mijn vraag is dit wettelijk? Papieren zijn helaas al getekend en we kunnen niet meer terug maar als ze wettelijk geen 100 euro mogen vragen zal ik rap mijn eigen verzekering wel aanspreken.

Mvg

Jeroen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger

#2 , 01 nov 2016 19:35

Dat is onwettig.
Zo kunnen ze nog vele andere controlekosten verzinnen.
Waarschijnlijk zijn jullie zelfs nog gebonden door huidige polis.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Jeroenvs
Topic Starter

#3 , 01 nov 2016 20:21

Staat wel in hun huurcontract en dat hebben wij getekend...
Kan ik hier iets tegen doen ?

Mvg
Jeroen

Reclame

Didymus

#4 , 01 nov 2016 23:34

Van zodra je de rekening voor die 100 EUR controlekosten krijgt, die aangetekend betwisten.
"sowieso" schrijf je zo.

mava105

#5 , 02 nov 2016 10:23

Staat wel in hun huurcontract en dat hebben wij getekend...
In huurcontracten staan wel meer onwettige dingen.
Eens ingetrokken in het pand, aangetekend betwisten. Vraag hun naar de wetsartikelen die dit mogelijk maken. Als in de overeenkomst staat dat je u als huurder dient te verzekeren, kunnen zij dit enkel controleren door uw te vragen jaarlijks een attest van uw verzekering te ontvangen. En als je dat niet tijdig aflevert, kunnen zij naar de vrederechter. Niets meer of minder. (voor die 100 € heb je 2 à 3 werkuren. Zijn dat daar dan zo'n trage lezers?)

Jokekoekie

#6 , 20 dec 2016 21:15

Dag Jeroenvs,

Ik heb ook hetzelfde probleem bij een immo. Dat we ook bij hun de verzekering moeten nemen. Hoe is het bij u verlopen?

MVG,

Joke

Terug naar “Huren”