Achterstallige betaling van huur en onkosten.

Miguel
Topic Starter

Achterstallige betaling van huur en onkosten.

#1 , 29 okt 2016 17:30

Sinds 2 jaar verhuur ik een appartement met contract.
De huurder betaalde steeds maandelijks correct en op tijd, zijn huur en een voorschot op de onkosten.
Na een jaar krijg ik de jaarlijkse gedetailleerde onkostennota van de syndicus, die ik als eigenaar betaal en daarna doorreken aan de huurder.( Dit is duidelijk vermeld in het contract.)
Nu wacht ik al meer dan 2 maand op zijn betaling. Hij weigert het supplement van de onkosten te betalen en betwist het. Volgens hem kan het niet dat er zoveel supplement (vooral gasverwarming) verbruikt is.
Vorig jaar werd die onkostennota zonder discussie betaald.
Hij wil de huurdersbond raadplegen. Ik heb hem 3 weken de tijd gegeven.
Tot op heden antwoord hij noch op mijn 2 schriftelijke aanmaningen, noch op sms berichtjes.
Nu blijkt hij ook deze maand huur nog niet betaald te hebben via zijn bestendige opdracht en dus denk ik dat hij die opdracht stop heeft gezet.
Wat kan en/of moet ik doen ???
Dank voor de reacties.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 29 okt 2016 19:32

Aangetekende brief sturen met kopie per gewone brief waarin j m 2 weken geeft om te betalen. Daarna zaak inleiden bij de vrederechter. Kontroleer wel eerst of de kostenafrekening correct is (maw dat de syndicus geen fout gemaakt heeft en dat de eigenaarsgebonden kosten door u niet doorgerekend werden - zie huurcontract voor de afspraken daaromtrent - bv grote herstelling aan gemeenschappelijke brander.

Reclame

Terug naar “Huren”