wij moesten onze vorige huurwoning na iets meer dan 6 jaar verlaten om de dochter van onze huisbazin er in komt wonen. Geen probleem, wij wonen intussen in onze nieuwe huurwoning.
Ik was afgelopen weekend niet thuis. Afspraak was om normaal vrijdag (30/09/16) de sleutel af te geven. Wij vroegen per sms om de sleutel gisteren (3/10/16) te mogen afgeven (omdat we door werk/kinderen en bezigheden in nieuwe woning tijd te kort kwamen). Per telefoon werd ons echter gevraagd om de sleutel ten laatste zondagavond (2/10/16) af te geven. Mijn man heeft dus zaterdag avond en zondag nog de laatste spullen buiten gehaald (terwijl hij alleen thuis was met de 4 kinderen). Om 15u33 (zondag 2/10/16) heeft hij naar de huisbazin een sms gestuurd met de melding dat de sleutels in haar brievenbus gedeponeerd waren.
Intussen hebben wij nog steeds geen tegenbericht ontvangen van die huisbazin.
Bij de betrekking van de woonst werd een staat van bevinding opgesteld. Na het verlaten van de woonst en het teruggeven van de sleutel werd er nog geen nieuwe staat van bevinding (bij verlaten van de woonst) opgesteld.
Mijn vraag: staat er een wettelijke termijn op hoelang zij mag wachten met te reageren nadat wij de sleutels in haar brievenbus gedeponeerd hebben (zodat wij nog verantwoordelijk kunnen gesteld worden voor eventuele schade van de woning)?
Vriendelijke groetjes,
Riet