Warm water ontbreekt op kot

d0dj
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Warm water ontbreekt op kot

#1 , 03 okt 2016 20:48

Beste,

In het huurcontract van mijn kot staat dat er op mijn kamer zowel koud als warm water aanwezig zou zijn. Nu blijkt dat er in de kamer alleen koud water is. In de gemeenschappelijke keuken en douche is wel warm water aanwezig. Mijn verhuurder spreekt van een oprechte vergissing bij het opstellen van het huurcontract. Kan/mag ik in zo'n geval een huurvermindering vragen/verwachten?
Ik weet dat er meerdere huurders in dit pand dezelfde situatie hebben.

Met vriendelijke groeten,
Dave

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 03 okt 2016 21:50

neen dat kan je niet, want je hebt wel de beschikking over warm water. Hetzij dan niet in de slaapkamer zelf. Oplossing: je neemt een emmertje: vult het in de keuken of douche en neem het mee naar je kamer. duizenden studenten doen dat zo...

sloeberken

#3 , 03 okt 2016 23:09

Als het in het huurcontract staat moet het er ook zijn, je betaald ervoor. Hier zou je huurvermindering kunnen vragen, desnoods via de vrederechter.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Fortuin

#4 , 04 okt 2016 13:18

neen dat kan je niet, want je hebt wel de beschikking over warm water. Hetzij dan niet in de slaapkamer zelf. Oplossing: je neemt een emmertje: vult het in de keuken of douche en neem het mee naar je kamer. duizenden studenten doen dat zo...
Sorry, maar dat lijkt me alvast belachelijk.. Ik zou toch denken dat men zou mogen verwachten dat er warm water uit de kraan komt.

eylis

#5 , 04 okt 2016 14:19

tja, verwachtingen...als er op de kraan een blauw bolletje staat, komt er koud water uit. en bij een rood warm... :-) Er zijn vaak huizen met alleen warm water in badkamer en keuken. Het lavabootje in de slaapkamer is dan om tanden te poetsen, handjes te wassen en een glaasje water te drinken. Niets fout mee aan de hand. en al zeker niet om een vermindering van de huurprijs te kunnen claimen.

sloeberken

#6 , 04 okt 2016 14:28

eylis gaat hier over een juridisch forum, of er een rood of blauw knopje staat heeft hier niets te zien, enkel wat in het huurcontract staat is van belang.

eylis

#7 , 04 okt 2016 15:14

ik probeer poster er op te wijzen dat als er in het contract staat: de kamer beschikt over warm en koud water. Dat het voldoende is dat de warmwaterkraan in het sanitaire gedeelte beschikbaar is. De warmwaterkraan moet zich niet persé fysiek in de kamer bevinden... en dat van dat rode en blauwe bolletje was een kwinkslag naar fortuin die meldde dat men mag verwachten dat er uit een kraan warm water komt... :-)

sloeberken

#8 , 04 okt 2016 15:53

In het huurcontract van mijn kot staat dat er op mijn kamer zowel koud als warm water aanwezig zou zijn.
Als er dit instaat is het op de kamer zelf. Verhuurder moet zijn contracten maar goed opstellen.

eylis

#9 , 04 okt 2016 15:58

Weet je hoe dit verhaal afloopt? als poster blijft hameren op een huurvermindering, zal de verhuurder het volgende doen: hij plaatst een electrisch waterkokertje op de kamer. voila: er is warm water aanwezig in de kamer....dit zijn echt spijkers op warm water...:-)

asperger

#10 , 04 okt 2016 16:05

Van koud water wordt je sterk!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

sloeberken

#11 , 04 okt 2016 16:12

Voor elke juridische vraag heb je alternatieven.

d0dj
Topic Starter

#12 , 05 okt 2016 15:41

Bedankt voor jullie reacties! Nu weet ik beter hoe ik de discussie aan moet gaan met de verhuurder.
Er staat in het contract specifiek dat er op de kamer zelf warm water aanwezig is, buiten de faciliteiten van de gemeenschappelijke ruimtes. Ik ben benieuwd wat voor reactie de verhuurder zal geven.

mava105

#13 , 05 okt 2016 16:02

Heeft de lavabo op de kamer een mengkraan of 2 kranen? Indien niet is het moeilijk om hard te maken dat er WW aanwezig moet zijn.

Terug naar “Huren”