Al vanaf de eerste maand hadden wij geconstateerd dat er water binnen sijpelde door de muur (tussen veranda en garage) en dat terwijl wij de ruimte (veranda) nog maar pas geschilderd hadden...ook langs de dakgoot vooraan en achteraan de woning sijpelde er op bepaalde plaatsen water naar beneden doordat deze in slechte staat zijn.
Hebben de verhuurders direct gecontacteerd en ingelicht,voor de muur (tussen veranda en garage) hebben ze na aandringen iemand gestuurd die
de lek (op het dak) zo goedkoop mogelijk opgelapt heeft waardoor er na een paar maand terug water lekte.
Mijn vriend had voor de rust en omdat hij wist dat ze er geen kosten willen aandoen er zelf nog eens aan gewerkt om het te dichten... ,de dakgoot daarentegen vonden ze niet nodig...de reden was :Tegenwoordig moeilijk om iemand te vinden die dakgoten repareert!!!

Bij deze hebben we het dan verder zo gelaten tot het sijpelen van dakgoot erger werd en telkens we ze eens zagen er nog eens op gewezen...nu beweren ze dat het ons schuld is omdat we de dakgoot niet netjes houden (hallo...was al een probleem toen mijn vriend er in trok!) swat hebben de dakgoot netjes gemaakt maar daarvan zal het sijpelen van water doordat deze versleten is ook niet opgelost zijn.
Ondertussen heeft mijn vriend voor de zekerheid een aangetekende brief met de gebreken er op verzonden.
Nu het volgende ...er staat een elektrische putwater pomp in de badkamer,de pomp is gekoppeld aan toilet en wasmachine en hebben we in het begin gebruikt maar al vlug begon deze pomp fel te lekken en hebben hem uitgezet we dachten dat deze kosten voor de verhuurder zijn en hebben haar dan ook gecontacteerd met de vraag of ze deze wil maken...het antwoord was de pomp werkte toen je het huis betrok DUS MOET JIJ DAN MAAR EEN NIEUWE ZETTEN!!!
Mijn vriend antwoordde dat de kosten waarschijnlijk niet voor de huurder is waarop zij antwoordde: DAT ZULLEN WE DAN ZIEN DE MOMENT DAT JE DAAR VERHUISD, een dreigement dat ze dat dan de kosten zal aftrekken van de huurborg indien we deze niet zelf bekostigen en dat terwijl mijn vriend er nog maar een klein jaar en een half woont!
Hebben de indruk dat de verhuurder totaal geen kosten willen doen en alles in ons schoenen schuiven...
Vind niet veel online i.v.m. een defecte elektrische putwaterwater-pomp en voor wie de kosten zijn en daarom mijn vraag of iemand hier weet of deze
kosten voor de verhuurder of huurder zijn.