Tijdens de kwaliteitsonderzoek heeft eigenaar huis verkocht

Nazanin
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Tijdens de kwaliteitsonderzoek heeft eigenaar huis verkocht

#1 , 28 sep 2016 19:25

Hallo aan iederen.

Wij wonen al vanaf 1.1.11 in een huurappartemend .Al meer dan jaren heb ik As geschreven aan de verhuurder om gebreken te herstellen, het kwam geen reactie. Ik heb een woonkwaliteitsonderzoek laten opstarten via gemeente. Naar 4 weken hersteltijd nog altijd geen reactie van de verhuurder.via de advocaat heb ik dan begonen de half van de huur te betalen de half heb ik op een geblokeerde rekening gestuurt tot de herstellingen gedaan zijn verhuurder per AS op de hoogte gebracht.
Dan kwam van wonen vlanderen iemand voor controle op 24/8.
Op 19.9 is via de burgemeester ons pand onbewoonbaar verklaard. Op 22.9 is de pand verkocht aan nieuwe eigenaars.
Direct heb ik van de nieuwe eigenaars een brieg gekrijgen met de verhooging van de huur?,
Volgends me mag het niet om dat ons contract registreert is( heb een bewijs van).
Nu mij vragen
1. Moet ik nu de voledige huur betalen of blijv ik gewoon de halft betalen en de half stuur ik op geblockeerde rekening?
2. Kan in nu schadevergouding vragen aan de oude eigenaars ( plaatsbeschrijving bestaat en toont de gebreken aan voor onse verhuis)
3 de nieuwe eigenaar is een investmentkantoor. Ze willen het gebouw van nieuw helemaal herbouwen. Zo willen ze alleen de nodige werken doen om onder de 15 punten te komen (wij hebben58 strafpunten) zo dat ze niet moeten betalen en ons later opzeggen omdat ze met een vergunning willen herbouwen. So heb ik het verstaan.wat moeten wij nu doen???
Ben dankbaar voor antworden en sorry voor mij schrijvfouten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 28 sep 2016 20:08

1- rechters hebben niet graag dat huurders zichzelf recht toekennen. Dus volledige huur betalen.
2 - Je kan via de vrederechter een huurvermindering vragen voor de periode dat het pand niet voldeed aan de Vlaamse wooncode.
3 - bestaande huurovereenkomst blijft doorlopen, en dus ook de huur. Nieuwe eigenaar mag de huur niet verhogen
Indien het pand onbewoonbaar is mag het niet meer verhuurd worden en zal je moeten verhuizen.

asperger

#3 , 28 sep 2016 20:14

De nieuwe eigenaar mag -volgens de regels toegepast- de huur aanpassen voor de inflatie.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Huren”