Mijn vriendin is Belgische en huurt een sociale woning in Belgie. Zelf ben ik Nederlander en ben woonachtig in Nederland.
Wij zijn veel bij elkaar en hierdoor zegt haar verhuurder nu jullie wonen samen Nu wilt deze dat zij mij daar laat inschrijven en geeft haar daar nog een maand de tijd voor anders zetten ze DE dienst R.W.O erop en gaan haar gerechtelijk laten vervolgen. Mits ikzelf invalide ben en een invaliditeit uitkering vanuit Nederland krijg heb ik totaal geen inkomen meer als ik naar daar word verplicht te verhuizen. idem als zij naar hier zou komen zou ze geen werk hebben en ik kan haar en haar zoontje niet van mijn inkomen onderhouden En ergens zeggen de regels van die volkshuisvesting maatschappij dat als je wilt gaan samen wonen de partner toch minimaal een eigen inkomen moet hebben wil ik naar belgie verhuizen zegt de wet ook dat ik voor een eigen inkomen moet zorgen Nu is zij bang dat als zij mij niet laat inschrijven dat zij uit die sociale woning gaat vliegen en dan staat zij op straat
Want in het jaar dat wij een relatie hebben was ik daar toch gemiddeld een dag of 3 a 4 per week waarbij ik ook op haar zoontje paste als zij was gaan werken en ik deze na school opving zodat zij geen naschoolse opvang zou moeten zoeken
Want zoals ik het heb nagevraagd in Nederland verlies ik mijn inkomen als ik naar Belgie verhuis en in Belgie kan ik dan niet voor mijn eigen levensonderhoud instaan hier zegen ze die woningbouw stichting kan u niet dwingen om daar ingeschreven te worden laat staan een kopie van uw identiteitskaart te eisen of uw belasting aanslag van een paar jaar geleden Maar aan de andere kant zou je tegen je vriendin kunnen zeggen trek je plan en zoek het uit en blijft zij met de problemen achter.
zoals die woningbouw verenig zegt ik ben hier heel veel gesignaliseeerd in de woning dus gaan zij er van uit dat ik hier woon.
Wat kunnen wij nu doen zodat mijn vriendin niet in de problemen komt omdat deze volkshuisvesting zegt dat ik hier woon ik ben hier vaak dat is een feit maar ik help haar ook met de opvang van haar zoontje blijkbaar is dit ook niet toegestaan blijkbaar mag ik niet langer dan 2a 3 nachten per maand bij haar overnachten wilt zij geen problemen krijgen