Verhuurder voegt steeds meer huurschade toe

nerja2016
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Verhuurder voegt steeds meer huurschade toe

#1 , 23 sep 2016 11:40

Een maand na de sleuteloverdracht kreeg ik een voorstel voor het afhouden van 100€ van de huurwaarborg door geleden huurschade.
Omdat dat bedrag niet overeenkwam met de facturen heb ik een nieuwe berekening gemaakt en doorgestuurd naar de verhuurder. Hij ging akkoord met de nieuwe berekening maar voegde plotseling 400€ aan huurschade toe.
Kan een verhuurder een nieuw voorstel doen met extra huurschade (onafhankelijk van of die schade door de huurder veroorzaakt is) :?:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 23 sep 2016 12:21

Hij kan enkel de huurschade vragen die op de uitgaande PB vermeld was. 4 weken later nog iets toevoegen gaat dus niet.

nerja2016
Topic Starter

#3 , 23 sep 2016 13:44

Er werd geen uitgaande PB opgemaakt. De 100€ ging over de eindafrekening van onderhoudskosten en syndickosten en de 400€ over huurschade. Maar in het voorstel van het afhouden van de 100€ werd gevraagd of ik akkoord kon gaan met de afhouding en werd ik geïnformeerd dat als ik akkoord ging, het opheffingsformulier aangepast zou worden en het nodige gedaan zou worden om de waarborg vrij te geven.

Reclame

bosprocureur

#4 , 23 sep 2016 14:08

Dan vrees ik dat je toch nog voor huurschade moet opdraaien, eventueel aangepast aan de effectief bewezen en/of gefactureerde zaken.

Er is u dus een voorstel gedaan in de zin van : "betaal 100€, en we sluiten de rekeningen af", en u bent gewoon daarop niet ingegaan.

Verhuurder heeft geen huurschade toegevoegd, hij wou net die vergoeding laten vallen, of begrijp ik dat verkeerd? .

nerja2016
Topic Starter

#5 , 23 sep 2016 23:53

Bedankt voor de reacties.

De laatste reactie snap ik echter niet helemaal.

We hebben twee keer een voorstel gekregen om akkoord te gaan met een afhouding van een bepaald bedrag van de huurwaarborg, zodat het opheffingsformulier aangepast kon worden en het nodige gedaan kon worden om de waarborg vrij te geven.
De eerste keer met een afhouding van 100€ (verrekening syndic- en onderhoudskosten) en de tweede keer met een afhouding van 500€ (verrekening syndic- en onderhoudskosten + huurschade).
Kan een verhuurder eerst één bedrag vragen en dat daarna alsnog naar boven aanpassen?

sloeberken

#6 , 24 sep 2016 08:23

Bij afwezigheid van een PB zal verhuurder de schade met sterke bewijzen moeten bewijzen.
Stuur een AS naar u verhuurder dat u de bewijzen wenst te zien van de huurschade, dat de terug gave van de huurwaarborg binnen de 10 dagen dient geregeld te worden, zo niet je onmiddellijk naar de vrederechter stapt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”