Goeiemiddag!
Even een vraagje voor mijn vriend. Hij huurt al enkele jaren een klein appartement in centrum Gent.
Laatst heeft hij mij een keer laten parkeren in hun ondergrondse garage omdat er op straat echt niks te vinden was.
Ook waren wij een tafel gaan kopen om op zijn appartement te zetten, die bij nader inzien niet in de lift paste. De inkomhal is heel ruim en we hebben deze daarom in de hoek gezet, deze hindert daar voorlopig niemand. we hebben al gekeken voor een ladderlift maar dan moet er nog een parkeerverbod e.d. komen dus dat duurt nog wel een week. We hebben geen plaats om die tafel ergens anders te stockeren... . Hij had een mailtje gestuurd naar zijn huurbaas om te melden dat we deze zsm zouden weghalen.
Nu zitten wij met 2 problemen nl dat we een brief gekregen hebben van de VME (niet van zijn eigen huurbaas, die benadert alles veel meer ontspannen en maakt er geen probleem van) dat we een boete moeten betalen van 150 EUR voor dat parkeren en dat de tafel onmiddellijk (voor morgen) verwijderd moet worden of we krijgen nog een boete van 200 EUR bovenop.
Nu is mijn vraag: kan dit zomaar? Van dat parkeren staat in zijn huurovereenkomst dat dit inderdaad niet mag, maar 150 EUR voor 1 keer lijkt mij wel wat veel... (als ze bv 50 EUR vroegen zou ik direct betalen)
Voor het verwijderen van de tafel vind ik niets op basis waarvan ik denk dat ze 200 EUR kunnen eisen. Opnieuw: deze staat voor niemand in de weg en we gaan deze ook zsm verwijderen. We zijn zelf ook niet blij dat deze daar staat maar van dat gedreig met die boete worden we natuurlijk nog minder blij. (via de trap is trouwens geen optie, dat is een heel smal wenteltrapje en we hebben de doos geopened en het grootste stuk is helaas 1 deel dus opsplitsen is ook geen optie)
alvast bedankt!