loskomende tegel

NoahM
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

loskomende tegel

#1 , 28 aug 2016 19:15

Wij hebben aan verhuurder gemeld dat er een tegel losligt, alsook gebarsten is.
Verhuurder wil deze niet laten herstellen.
Wat zegt huurwet hierover?
Verhuurder zegt dat wij moeten bewijzen dat dit niet door ons veroorzaakt is, dat wij dit anders moeten laten herstellen.
Wie heeft eigenlijk de bewijslast? Er is al een vloerder komen zien; deze zegt dat 't niet door onze fout veroorzaakt is (wsch ondergrond onstabiel). Maar wil dit niet op papier zetten voor ons.

Klopt dit?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 29 aug 2016 10:25

Jij hebt meldplicht, verhuurder heeft herstelplicht.
Verhuurder moet dit dus komen herstellen.
Als deze de kosten terug wilt zien via jou, moet deze bewijzen dat jij het kapot gemaakt hebt.

Hoe heb je dit gemeld? Ik mag hopen via een aangetekende brief. Indien niet: stuur er ASAP toch nog eentje met deze melding, en waarop je de verhuurder op zijn verplichten wijst.
Mocht het ooit tot een rechtszaak komen, heb je bewijs van je melding.

NoahM
Topic Starter

#3 , 31 aug 2016 21:37

Is via aangetekende brief gebeurd. Ondertussen ook papier van andere vloerder gekregen dat het een probleem is aan de ondergrond.

Reclame

KJ86

#4 , 31 aug 2016 22:17

Heeft geen waarde. Als de verhuurder de schade niet wil erkennen als een fout in de constructie, ben je flink gepest.
Zijn er nog tegels?

NoahM
Topic Starter

#5 , 10 sep 2016 22:59

Er zijn nog een 2-tal tegels die barst vertonen in midden. Nog een andere tegel die ook zijn voeg begint te barsten. Volgens rechtsbijstandsverzekering ook door ondergrond. Nog geen reactie gekregen van verhuurder op mijn AS. Volgens mijn rechtsbijstand heeft verhuurder geen poot om op te staan en heb ik al 't nodige gedaan, nl. het gemeld.

Verhuurder heeft zelfs moeite nog niet genomen om te komen kijken.

sloeberken

#6 , 11 sep 2016 08:44

Verhuurder heeft zelfs moeite nog niet genomen om te komen kijken.
Stuur binnen enkele dagen een laatste AS dat het gebrek verergerd, en dit dringend herstelt moet worden.
Eventueel met een foto erbij, verwijs in u AS naar deze foto('s).
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

KJ86

#7 , 11 sep 2016 18:26

Lijkt mij meer een probleem van uitzetting. Je mag geen lengtes langer dan 8 meter in één stuk vloeren en niet meer als 40 m² zonder uitzettingsvoeg.
Dat zijn de regels voor een keramische vloer.
Het kan natuurlijk ook de ondergrond zijn, best toch een controleren of dat de regels van uitzetting gerespecteerd zijn.
Dat is veel gemakkelijker om aan te tonen dan een onstabiele ondergrond.

Terug naar “Huren”