teveel mensen in kleine studio

koen999
Topic Starter

teveel mensen in kleine studio

#1 , 24 aug 2016 09:10

ik verhuurde een studio van 35m2 aan een buitenlands koppel. zij zouden er alleen komen wonen.
al gauw lieten zij hun twee kinderen die ik schat 10 en 12 jaar zijn, overkomen naar Belgie.

zij wonen dus nu met 4 op de studio. ik zou het huurcontract op grond daarvan willen verbreken, moet ik daarvoor naar de vrederechter of volstaat het bij de politie aangifte te doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 24 aug 2016 09:31

Welk huurcontract heb je afgesloten.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 aug 2016 23:06

Contact opnemen met wijkinspecteur en met gemeente.
Neem uw huurcontract mee - zullen en kunnen nazien hoeveel personen die daar ingeschreven zijn.
Politie kan ze niet afschrijven maar is wel inbreuk op Vlaamse wooncode en regels in gemeente ( qua studio's) en daar kan wel PV worden voor opgesteld.
Na de nodige vaststellingen kan u die gegevens gebruiken om via vredegerecht de nodige maatregelen te laten nemen.

Reclame

KJ86

#4 , 26 aug 2016 17:32

Als het buitenlands koppel onder het statuut van vluchtelingen vallen, zijn er diensten in België die dat soort mensen begeleiden.
Je kan misschien eens contact opnemen met het lokaal OCMW.
Heb je uw huurders al geconfronteerd met het probleem dat ze creëren, meestal proberen vluchtelingen problemen te vermijden uit schrik om gedeporteerd te worden, hetgeen uw onderhandelingspositie uiteraard versterkt.
Mits de juiste aanpak, veronderstel ik dat het contract eenvoudig verbroken kan worden met een minnelijk huurbeëindiging. In de meeste landen wordt de huurder veel minder beschermd als hier, de onwetendheid van uw huurders heeft uw huidig probleem gecreëerd maar kan het ook oplossen.

Terug naar “Huren”