Problemen met medebewoners

Cro
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Problemen met medebewoners

#1 , 19 aug 2016 08:51

Hallo allemaal, graag had ik aan jullie wat advies gevraagd. Wij hebben sinds kort een konijn op ons appartement (in een kooi, met plastiek onder zodat de tegels niet beschadigd kunnen worden). Wij hebben hiervoor toestemming gekregen van onze huisbaas. In ons contract staat er dat we geen huisdieren mogen houden, maar hebben hier dus een uitzondering op gekregen. Onze huisbaas is op bezoek gekomen en heeft vermeld dat ze er geen probleem mee heeft zolang dat er geen overlast wordt veroorzaak. Wat wij zelf ook maar normaal vinden. Ik heb daarop ook aan onze buren gevraagd om eens een kijkje te komen nemen zodat ze zien dat we het netjes houden en dat er geen geur aanwezig is. Nu hebben 2 van onze buren reeds herhaaldelijk geklaagd tegen onze huisbaas dat ze dit niet willen. We mogen van hun geen konijn houden. Nu lijkt het mij een inbreuk op onze privacy dat ze zouden eisen dat wij ons konijn verwijderen, zeker wanneer er geen overlast wordt veroorzaakt? Wat gebeurt er wanneer ze overlast verzinnen? Vb 1 van de buren heeft onze vuilbak na ophaling gaan opendoen en toen kwamen er vliegjes uit..., ze kon savonds niet buiten zitten want er zaten vliegen... ze is aan onze deur komen rieken en toen stonk dat... Dat er vliegen buiten zitten kunnen wij niets aan doen, zij hebben hier namelijk nog zelf niets van gemerkt. In vuilbakken kunnen nu eenmaal vliegen zitten. Onze huisbaas is op bezoek geweest na dat ze is komen ruiken (serieus...) en heeft hier absoluut niets van gemerkt (ze heeft zelfs naast zijn hok gestaan en heeft hier niets op aan te merken). Ik voel mij enorm ongemakkelijk nu in me eigen appartement, terwijl we helemaal niets fout doen.. Kunnen we hier iets aan doen? Vredesgerecht? Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Cro
Topic Starter

#2 , 19 aug 2016 08:52

Vergeten te vermelden dat de buren hebben geweigerd om te komen kijken. Ze proberen echter wel binnen te kijken vanop de weg..

mava105

#3 , 19 aug 2016 12:06

Als uw verhuurder akkoord is, niets doen. Laat hen maar naar de vrederechter trekken, waar ze bijna 100 % zeker aan het korstte eind zullen trekken en de procedurekosten van de zaak zullen kunnen betalen.

Reclame

Terug naar “Huren”