Opzeg huurder al na 6 maanden

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

Re: Opzeg huurder al na 6 maanden

#16 , 24 sep 2016 17:26

telkens verlenging, .
Je kan maar 1 (één) x verlengen en niet telkens.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
SomTingWong
Topic Starter
Berichten: 136

#17 , 25 sep 2016 08:48

Er is geen verlenging, het is een contract voor 3 jaar
Mits opzeg van 3 maanden kan ik als verhuurder het contract maar opzeggen na 3 jaar

Wetgeving : "Noch de huurder, noch de verhuurder kan de overeenkomst voortijdig beëindigen, tenzij zij anders overeengekomen zijn in het contract."
We zijn dat anders overeengekomen. Enkel de huurder kan vroegtijdig opzeggen om de 12 maanden mits betalen van een vergoeding.

Ze hebben hun opzeg zelfs voor het verstrijken van de eerste 12 maanden gedaan. We zijn overeengekomen dat ze de opzegvergoeding betalen (3 maanden) maar dat ze de resterende maanden huur niet meer moeten betalen. Ik heb al een nieuwe huurder die onmiddellijk erna zal intrekken.

Vandebos
Berichten: 16087

#18 , 25 sep 2016 11:11

U heeft in het beding voorzien dat de huurder vanwege byzondere omstandigheden kan opzeggen naar wens. Hieraan heeft u twee voorwaarden gekoppeld :

- drie maand voorafgaandelijke schriftelijke opzeg.
- een schadevergoeding conform de wettelijke bepaling voor een opzeg gedurende de eerste drie jaar van een negenjarig contract.

Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet. Een vrederechter zal de mogelijkheid tot aankoop van een pand doorgaans als overmacht of byzondere omstandigheid erkennen en de verbreking van het contract van bepaalde duur naar analogie van een een negenjarige overeenkomst vonnissen.

De huurder kan dan mijn inziens ook perfect opzeggen vanaf bv 1 oktober, met drie maand opzeg en de overeenstemmende verbrekingsvergoeding erbovenop.

Reclame

SomTingWong
Topic Starter
Berichten: 136

#19 , 27 sep 2016 08:23

Ik zie het probleem ook niet, maar er zijn er hier die mij bijna van misbruik beschuldigen. :D

bosprocureur
Berichten: 6853

#20 , 27 sep 2016 09:09

Waarom denkt u anders dat er hier van tijd tot tijd zo'n wijze moderatoren tussenkomen ? :D

Terug naar “Huren”