vredegerecht huurachterstand

katje86
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

vredegerecht huurachterstand

#1 , 17 aug 2016 17:38

hallo,

ik weet me even geen raad meer , door verschillende problemen heb ik een maand mijn huur niet kunnen betalen en dit is dan uiteindelijk opgelopen naar 3 maand , nu heb ik vorige week een brief ontvangen van het vredegerecht om te verschijnen op 25 augustus en vraagt de verhuurder om een ontbinding van het huurcontract , een verbrekingsvergoeding van 3 maand huur , waarborg van 1200 euro en de gerechtskosten geraamd op 1400 euro , ik heb ondertussen contact gehad met mijn huisbaas en voorgesteld de achterstallige huurgelden morgen over te maken , daar was hij mee akkoord maar kan blijkbaar de rechtbank niet meer uitstellen ,
nu is natuurlijk mijn vraag : wat kan de rechter nog besluiten na dat ik alle achterstallige huurgelden voor de zitting heb overgemaakt ?
ik ben een alleenstaande moeder en kan natuurlijk niet al die kosten betalen die hij eist , dus ik vraag even hier iemand zijn / haar mening wat mij eventueel te wachten staat op de zitting en of ik ook al heb ik de achterstand betaald , toch uit huis word gezet ?

alvast bedankt voor jullie reacties ,

groeten ,
Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Weo
Juridisch actief: Ja

#2 , 17 aug 2016 19:12

Vraag of de verhuurder afstand van geding wil doen. Daarmee zegt hij dat hij niet verder wil gaan met de huidige procedure.
Hij kan dit op de zitting verklaren en jij kan hier vervolgens mee akkoord gaan (mocht dit nodig zijn => hangt af van een aantal zaken).
Dan neemt de rechter hier akte van.

Uiteraard wil je niet dat hij hier vooraf mondeling mee akkoord gaat om dan op de zitting toch zijn zaak te bepleiten...

Reclame

Terug naar “Huren”