Beste,
Ik heb een huurcontract lopend van het 3-6-9 principe. Nu wil ik na 10 maanden mijn appartement verlaten en liefst zo snel mogelijk (dus ik wil mijn opzegtermijn vermijden).
Online las ik het volgende: Sinds 1 juli 2007 kan de huurder een einde maken aan een huurovereenkomst die niet binnen de wettelijke termijn geregistreerd is (twee maanden volgend op de sluiting van het contract). Hij hoeft daarvoor geen vergoeding te betalen en geen opzeggingstermijn in acht te nemen. (bron: http://www.belgium.be/nl/huisvesting/hu ... ng/huurder)
Mijn vraag is nu het volgende. Geldt dit enkel binnen de twee maanden? Of is het zo dat indien een contract niet binnen de twee maanden geregistreerd is, de huurder nadien ten alle tijden zonder opzeggingstermijn en zonder vergoeding de verblijfplaats kan verlaten (na een aangetekend schrijven uiteraard).
Ik weet zeker dat het niet binnen de twee maanden geregistreerd geweest is (kreeg pas na 2,5 maand mijn plaatsbeschrijving en toen zei de huurbaas: "nu gaat dit allemaal naar de registratidienst") dus het is niet voordien geregistreerd geweest. Heb tot heden ook nog steeds geen geregistreerd huurcontract ontvangen (er werd mij vertelt dat ik dit via de post zou ontvangen?).
Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen!
Alvast bedankt.
Vriendelijke groetjes,
Lisa