Huurcontract ondertekend doch geen domicilie

Pitteke
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huurcontract ondertekend doch geen domicilie

#1 , 08 aug 2016 21:16

Mijn dochter woont feitelijk samen.De relatie loopt op de klippen.Ze hebben beiden het huurcontract ondertekend,doch hij heeft om verschillende redenen zijn domicilie er nooit gezet.Hij heeft de woning verlaten en is bij iemand anders ingetrokken.
Nu weigert hij de huur mee te betalen en wil alles uit het huis buiten halen.Zogezegd is alles van hem beweert hij.
Wat kunnen we doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 08 aug 2016 21:31

Eigendom gaat hij moeten bewijzen met facturen.
Laatst gewijzigd door LeenW op 08 aug 2016 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.

asperger

#3 , 08 aug 2016 21:34

Het is niet omdat je domicilie er niet is gevestigd dat je de huur niet (mee) zou moeten betalen.
Een huurcontract bindt de partijen die het zijn aangegaan, net zoals ieder ander contract.
Dat heeft niets met domicilie te maken.

Van wie is de inboedel?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

asperger

#4 , 08 aug 2016 21:37

Eigendom gaat hij moeten bewijzen met facturen. Als hij daar nooit gedomicilieerd is geweest, moet u hem niet binnenlaten.
Aangezien hij mede-huurder is - dus niet aan iemand verder heeft onderverhuurd (met apart contract van onderverhuring)- heeft hij daar wel recht van toegang, tenzij het hem bij vonnis is ontzegd.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

LeenW

#5 , 08 aug 2016 21:41

Eigendom gaat hij moeten bewijzen met facturen. Als hij daar nooit gedomicilieerd is geweest, moet u hem niet binnenlaten.
Aangezien hij mede-huurder is - dus niet aan iemand verder heeft onderverhuurd (met apart contract van onderverhuring)- heeft hij daar wel recht van toegang, tenzij het hem bij vonnis is ontzegd.
Dat klopt inderdaad!

Pitteke
Topic Starter

#6 , 08 aug 2016 21:58

Het is niet omdat je domicilie er niet is gevestigd dat je de huur niet (mee) zou moeten betalen.
Een huurcontract bindt de partijen die het zijn aangegaan, net zoals ieder ander contract.
Dat heeft niets met domicilie te maken.

Van wie is de inboedel?
Deels van beiden

Pitteke
Topic Starter

#7 , 08 aug 2016 22:29

Inboedel is van beiden maar hij heeft geen bewijzen

asperger

#8 , 08 aug 2016 22:31

Inboedel is van beiden maar hij heeft geen bewijzen
Als hij van beiden is dan moet hij worden verdeeld.
Of één van de partijen vergoed worden.
Vraag: wie heeft dan wel de bewijzen dat het van beiden is?

Pitteke
Topic Starter

#9 , 08 aug 2016 22:35

Dochter heeft alle papieren.Hij is vertrokken met zijn kleren en zonder nadenken waarschijnlijk

LeenW

#10 , 08 aug 2016 23:16

Probeer in onderling overleg alles eerlijk te verdelen, rechtbank kost geld voor beide partijen en uiteindelijk komt men toch tot dezelfde conclusie dat alles van beiden is.

Pitteke
Topic Starter

#11 , 08 aug 2016 23:23

Ja dat was de afspraak normaal gezien.Duidelijke afspraken over wie welke rekeningen ging betalen zodat alles eerlijk ging maar hij maakt er een geestelijke oorlog van.Dwz: vandaag lief en bereid en een paar uur later slaat hij helemaal om en weigert hij alle medewerking,maakt haar uit voor al wat lelijk is en nu word ze bedreigd.

Gebruiker21

#12 , 09 aug 2016 09:54

Wat met de onschendbaarheid van de woning van de dochter van de TS? Zij is daar gedomicilieerd, dus het is onmiskenbaar haar woning. Hoewel de ex mee op het huurcontract staat, is hij daar niet gedomicilieerd. Het is dus niet zijn "woning".

Kan de dochter andere sloten steken, en de ex vragen een afspraak te maken, indien hij nog in de woning moet zijn?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

sloeberken

#13 , 09 aug 2016 10:21

Dat klopt inderdaad!
Welke wetgeving geeft hem het recht van toegang.
Stel mijn vriend(in) is alleenstaande en kan moeilijk een woning huren als alleenstaande, om hem/haar te helpen onderteken ik mede het huurcontract.
We gaan er wel van uit dat het een contract voor hoofdbewoning is, waar domicilie verplicht is.
kan ik dan op ieder moment ongevraagd die woning betreden?
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

asperger

#14 , 09 aug 2016 12:44

Als men medehuurder is (dus geen onderverhuurder) heeft men toegang tot de woning.
De voorwaarde tot domiciliering is een overeenkomst tussen verhuurder en huurders.
Dus niet tussen de huurders. Daarom kunnen de huurders tegenover elkaar die verplichting niet inroepen en op grond daarvan elkaar uit de woning buitensluiten.
Men dient een onderscheid te maken tussen het gemene recht en de huurwetgeving. Laatste sluit het eerste niet uit.

Gebruiker21

#15 , 09 aug 2016 13:10

Wat met "onschendbaarheid van de woning"? Dochter is er gedomicilieerd, dus het is haar woning. Ex is elders gedomicilieerd, dus in principe is zijn woning op die andere locatie. Woning van de dochter is onschendbaar. Zij hoeft geen personen binnen te laten wiens woning daar niet is...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Huren”