verhuurder weigert naam van de derde partij die de plaatsbeschrijving deed op te geven

Eklis
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

verhuurder weigert naam van de derde partij die de plaatsbeschrijving deed op te geven

#1 , 07 aug 2016 14:35

Beste mensen,

Ik heb enkele vragen over de correctheid van mijn plaatsbeschrijving. Zonder dat ik het wist was deze opgemaakt voordat ik introk. Na er 2 maal om gevraagd te hebben krijg ik het document enkele maanden na de aanmaak pas te zien. Op dit document zie ik nergens de naam van de derde partij die de plaatsbeschrijving zou opstellen, en waar ik 120 euro voor betaalt heb. Ik vroeg de naam van dit bedrijf aan mijn verhuurder en hij weigert dit mee te delen. Kan dit zomaar gedaan worden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 aug 2016 17:05

Wie ze heeft opgemaakt heeft geen enkel belang. Voornaam is dat ze juist en volledig is opgemaakt en ondertekend door verhuurder, en indien akkoord ook door uzelf.

sloeberken

#3 , 07 aug 2016 17:21

Om een geldige plaatsbeschrijving op te maken, moet dit gebeuren in aanwezigheid van alle partijen.

Opmaken van de plaatsbeschrijving
De huurder en de verhuurder kunnen zelf een plaatsbeschrijving opmaken. Ze mogen ook een beroep doen op een deskundige, zoals een landmeterexpert in onroerende goederen of een architect. In dat geval betalen beide partijen het ereloon van de deskundige voor de helft. Het is ook mogelijk dat elk van de partijen zich op eigen kosten laat vergezellen door een deskundige naar keuze.

Een plaatsbeschrijving is geldig als ze:

in aanwezigheid van zowel de huurder als de verhuurder (of hun vertegenwoordigers) opgesteld is
door beide partijen persoonlijk gedateerd en ondertekend is
voldoende details vermeldt; een clausule zoals 'het goed is in goede staat en goed onderhouden en beide partijen erkennen dit' kan dus niet.

http://www.belgium.be/nl/huisvesting/hu ... schrijving
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Huren”