- type van het huurcontract: schriftelijk huurcontract van één jaar, woninghuurwet in principe van toepassing maar zie infra.
- het huurcontract werd niet geregistreerd.
- communicatie met de huurder leidt tot niets. Enkele voorbeelden:
- Huurder bevestigt meermaals (mondeling) dat een betaling werd uitgevoerd;
- Huurder stuurt talrijke e-mails met als enige inhoud scheldwoorden en verwijten;
- Mondelinge verzoeningspoging werd ondernomen en leek op dat moment zeer zinvol. Achteraf werd het akkoord (betaling achterstallige huurgelden & nemen brandverzekering) niet nageleefd.
- Achterstallige huurgelden;
- Nalaten brandverzekering af te sluiten (!!);
- Zéér onbeleefde communicatie wat tot een compleet verzuurde relatie heeft geleid;
- De huurder heeft, in tegenstelling tot wat het contract bepaald, zijn domicilie-adres niet geregistreerd op het huurhuis. Helaas bevat de overeenkomst geen beding van woonstkeuze. WHW is nog steeds van toepassing me dunkt, maar ik ben niet zeker. Ik heb wel van de gemeente een getuigschrift gekregen, waarbij een gemachtigd ambtenaar bevestigt dat de huurder nooit een domicilie registreerde op het adres in kwestie.
Alvast bedankt. Ik apprecieer ook alle andere tips over rechtspleging, rechtsmiddelen etc. die mijn zaak kunnen helpen.