Huur overdragen aan ex partner

Arianne72
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huur overdragen aan ex partner

#1 , 25 jul 2016 18:31

Hallo,

Ik heb de volgende vraag. Mijn partner en ik zijn uit elkaar. Wij wonen in een huur appartement (3-9 jaar contract) en hij wil daar blijven wonen.
Ik ben het hier mee eens maar wil wel mijn naam van het huurcontract af hebben zodat ik niet aansprakelijk ben voor wat er gebeurt als ik weg ben. Helaas doet mijn partner hier erg moeilijk over en wil dat ik op het contract blijf staan omdat hij vreest dat hij het appartement dan uit zal moeten. Dit lijkt mij vreemd aangezien zijn inkomen ruim voldoende is om de huur te betalen.

Hoe zorg ik dat mijn naam van het huurcontract afkomt? Hoe doe ik dit als ex partner weigert mee te werken? Wat kunnen de gevolgen/consequenties zijn?

Alvast mijn hartelijke dank voor uw antwoorden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 25 jul 2016 19:49

Eerst zal de verhuurder moeten akkoord zijn. Zonder zijn goedkeuring zal dat al niet lukken. Hij heeft immers meer zekerheid dat zijn huur zal betaald worden indien er 2 verdieners in zijn pand wonen.

sloeberken

#3 , 25 jul 2016 20:31

Ofwel met wederzijdse toestemming, of ontbinding huurcontract vragen aan de vrederechter.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

de reden

#4 , 26 jul 2016 10:49

blijkbaar is ook van belang of je gehuwd of wettelijk samenwonend of het niet wettelijk samenwonend was
http://www.elfri.be/opzeg-van-de-huur-d ... amenwoonst
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Huren”