Hoi,
In het verleden heb ik me altijd kunnen behelpen mat de antwoorden die ik vond op het forum, maar bij deze zit ik even vast..
Bijna 3 weken geleden (tijdens de zware storm) kregen wij een blikseminslag binnen in ons appartement. Het appartement is een woonst in 2 opgedeeld, de eigenaar woont op het gelijkvloers (gemeenschappelijke meters).
De inslag heeft ervoor gezorgd dat we een kortsluiting kregen telkens de huisbaas de stroom terug probeerde aan te zetten. De dag nadien zijn er 2 elektriciens langs gekomen, waarvan beide zeiden dat de bekabeling te oud was en wellicht op een bepaalde plek samengesmolten door de inslag, waardoor ze niet veel interesse hadden in een herstelling en volledig nieuwe bekabeling door het huis voorstelden (ook al omdat er geen kleurcodes gebruikt werden en er op zeer weinig plaatsen aarding is).
Diezelfde dag zijn ze er wel in geslaagd om een gedeelte van de stroom terug te laten werken, heel het gedeelte van de huisbaas en voor mij enkel de keuken en de woonkamer. Voor de rest (3 slaapkamers, badkamer, 2 hallen) konden ze het probleem niet vinden.
Vorige week donderdag is er dan een andere elektricien langs gekomen, deze kon het probleem ook niet vinden, maar was ook van mening dat er nieuwe bekabeling moest komen. Intussen zat ik al 1 week zonder licht en moest ik mij behelpen met een verlengkabel en led-lampen op batterijen.
Sinds deze laatste keer heb ik niets meer gehoord van de huisbaas, hij neemt ook zijn telefoon niet meer op, het lijkt ook dat hij nog zelden thuis is (heb ook zeer uiteenlopende werkuren, dus dat maakt het al zeker niet makkelijker) en ik begin het gevoel te krijgen dat het hem precies koud laat dat ik nu al bijna 3 weken in een appartement woon zonder licht/stroom in het merendeel van de ruimtes.
Ik woon er nu 2 jaar en heb dus nog zeker 1 jaar te gaan daar. Is er een mogelijkheid om vervroegd onder mijn contract uit te komen? Of om de verhuurder toch aan te sporen om hier werk van te maken (AS?)? Want huur betalen voor een appartement waar ik in het donker mijn weg maar moet vinden en zelfs moet douchen in het donker (LED op batterij geeft niet veel verandering..) daar heb ik geen zin in, zeker na 3 weken mijn plan ermee te trekken.