huur contrakt verbreken na 9 jaar

jean pierre1950
Topic Starter

huur contrakt verbreken na 9 jaar

#1 , 09 jul 2016 12:32

Onze moeder verhuurde een appartement met een contrakt van 9 jaar. De huurder geeft geen vernieuwing aan gevraagd.
Daar moeder 2 jaar geleden gestorven is, verhuren ik en mijn zus dit appartement voort. Nu bieden we de huurder een nieuw contract aan met ik en mijn zus als verhuurder. En een opslag van 15 € daar wij nieuwe ramen gestoken hebben.
Nu weigert hij dat nieuw contract en zegt dat wij dat 6 maanden voordien moesten doen. Volgens mij zit hij dan toch zonder contract?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 09 jul 2016 15:54

Het oude contract is niet afgelopen en blijft bestaan, word telkens met 3 jaar verlengt.
Indexatie kan, eenzijdige huurverhoging mag niet.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

bosprocureur

#3 , 09 jul 2016 16:12

Eigenlijk kan de verhuurder wel een verhoging aanvragen bij het einde van elke driejaarse huurperiode. Hiervoor moet hij tussen de negende en de zesde maand een aanpassing aanvragen.

Noteer ook dat u op basis van het oude contract de huur kan opzeggen bij het einde van elke driejaarsperiode, met een vooropzeg van zes maand. Vanaf het negende jaar is de eigenaar hierbij geen vergoeding verschuldigd.

Soms is het beter met een schone lei te herbeginnen.

Reclame

sloeberken

#4 , 09 jul 2016 16:33

Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”