inhouden van de huurwaarborg

Nuyts Nikki
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

inhouden van de huurwaarborg

#1 , 28 jun 2016 17:59

Hallo ik ben Nikki.
Mijn vriend en ik samen met ons kindje zijn juist van Oostende weer naar Antwerpen verhuist.
Nu ben ik gisteren nog eens naar Oostende geweest voor de laatste afhandelingen van het appartement.
Toen we onze opzeg deden dan was de verhuurder al meteen een reden aan het zoeken voor een schadevergoeding te krijgen.
Voor we in het appartement mochten moesten we 2 maanden waarborg betalen (1300) in het totaal en 400 euro plaatsbeschrijving 200 voor het intreden en 200 bij het uittreden, de plaatsbeschrijving bij het uittreden is nooit gedaan maar wij hebben daar wel voor betaald .
nu krijgen wij onze waarborg niet terug omdat er sprake is van een geuroverlast mag dit wel? want er is geen enkele schade aan het appartement.
Ik ben de sleutels gaan afgeven aan de huisbaas omdat het immokantoor geen brievenbus had voor ze in te gooien.
Blijkbaar is de huisbaas 2x bij ons binnen geweest 1 keer toen we er zelf bij waren en we wisten zelfs niet dat hij de huisbaas was want ze zeiden dat dit iemand van de syndic was wat dus niet klopt en 1x toen we verhuist waren want toen wij terug gisteren binnen kwamen stonden er dinges anders en de stickers waren losgetrokken dit mag toch niet?
Blijkbaar is ons pirouette gepikt uit onze kelder door de huisbaas want wij hebben deze op slot achter gelaten ( eigen aparte kelder ).
wij hadden ook nog klachten over dinges die gemaakt moesten worden door de syndic maar die zijn nooit gebeurd : de dampkap heeft nooit gewerkt , geen slotje op de brieven bus met als resultaat dat ze onze post wegnamen en zelfs open deden en op de brievenbussen tentoonstelde waardoor iedereen mijn post en rekeningen konden lezen , de leidingen in de muur van het wasmachine lekte ect.

is dit allemaal wel wettelijk correct want ik zou hier graag mee naar de vrederechter stappen.

Mvg.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 jul 2016 16:37

Hopelijk hebt u op tijd een AS gestuurd naar eigenaar / immo met oplijsting van de gebreken.
Voor de huurwaarborg zal u inderdaad bij de vrederechter moeten zijn in Oostende.

Reclame

Terug naar “Huren”