aanpassing bestemming gebouw?

anyanka
Topic Starter

aanpassing bestemming gebouw?

#1 , 25 jun 2016 15:25

Beste leden,

Wij zijn uitbater van een binnenspeeltuin in een gehuurd gebouw. Tijdens de week worden bovendien sportlessen georganiseerd.
Door dit succes hebben wij besloten om de zaak volledig om te bouwen tot fitness-en danscentrum. De eigenaars van het gebouw staan volledig achter het idee.
Ik vroeg me af of wij hier speciale vergunningen moeten voor aanvragen of een wijziging in bestemming van het gebouw bij de gemeente.
Iemand hier ervaring mee? Moeten bepaalde documenten worden aangevraagd?
Ik heb reeds naar de gemeente gebeld, maar kreeg toen iemand aan de lijn die eigenlijk niet zo goed op de hoogte was en mij totaal geen vertrouwen gaf.

alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
anyanka
Topic Starter

#2 , 29 jun 2016 14:35

Even ter aanvulling van mijn vorige post (misschien is die info voor iemand anders waardevol):
Vroeger was er een zeer ruime indeling van bestemmingen van gebouwen (horeca, recreatie en kantoor vielen allemaal binnen "commercieel", dan was er nog landbouw en woning). Sinds November 2015 is dit uitgesplitst in een 10-tal onderverdelingen, zodat de gemeente gedetailleerder de bestemming kent en hierop gebaseerd toelating kan geven of niet. Zo vallen kantoor en horeca niet meer in eenzelfde categorie.
Een speeltuin en fitness vallen gelukkig nog steeds onder recreatie en daarvoor hoeven we geen wijziging aan te vragen.
In andere gevallen: vb. een autogarage ombouwen tot fitness centrum zal wel toelating moeten verkrijgen (wijziging aanvragen)

Reclame

Terug naar “Huren”