#10 , 23 jun 2016 11:02
@sloeberken: Als ik al niet bij de huurdersbond terecht kan, waar dan wel?
@KJ86: omdat ik in een heel onveilige situatie zit nu: Er loopt water door het dak op de zekeringskast. De installatie is van na 1981. Er zijn plaatsen waar de koperdraad (denk dat het koper is?) zichtbaar is. Er zijn dus degelijk aanraakbare delen die onder stroom staan. Er is ook constant kortsluiting, er is al een stopcontact uitgebrand en per maand moet ik minstens 4 lampen vervangen. De woningcontrole geeft mij een iets geruster gevoel indien er iets zou gebeuren, zeker met het weer dat we al gehad hebben en nog gaan krijgen. Daarboven heb ik al zoveel dingen zelf laten repareren in dit huis, dat ik geen zin meer heb om ook nog eens zelf een elektriciteitskeuring en dergelijke te gaan betalen.
Ik zit er dan ook niks mee in dat ik, zolang ik nog in dit huis woon, in verbouwingen zou zitten. Gezien het feit dat er, door verrotting, een raam uitgevallen was, en ik 8 maand, vanaf december, zonder raam gezeten heb, kan dit er ook nog wel bij.
Wat mij nog steeds niet helemaal duidelijk is, is hoe het zit met opzeg, hoeveel termijn ik moet krijgen en of ik inderdaad recht heb op 6 of 9 maand vergoeding, want ik lees hierover tegenstrijdige informatie.
Bedankt!