Beste mensen.
Hier mijn vraag.
Ik zit met een huurcontract van 1jaar
Lopend van 1 september 2015 tot 31 augustus 2016.
Nu was ik telaat voor opzeg te doen.
Ivm toevallig een huisje te vinden dat betaalbaar is qua huur voor ons.
Op het contract is vermeld dat her stilzwijgend word verlengt onder dezelfse voorwaarden voor dezelfde tijd. Dus trug met 1jaar verlengd. Daarna word het pas 3-6-9.
Nu hebben we al met de huisbazin overeengekomen om een andere huurder te zoeken. Wij zouden 1juli of 15 juli in het huisje kunnen intrekken. Tekenen pas maandag het contract. Datum is onze keuze.
Maar ons blijkt dat de huisbazin gaat moeilijk doen over de potentiele huurders die wij voorstellen. Vandaag komt er iemand langs. Die erg geintreseerd is en die meer verdienste hebben als ons. Zij kan of wil helaas niet aanwezig zijn vandaag. Dus moeten ze als ze komen kijken contact opnemen.
Maar zei verwacht dus dat wij het app blijven betalen tot 31 mei 2017 als we geen nieuwe huurder vinden. Omdat alswe nu opzeg doen die begint van 31mei 2017.
Kan ze dit verwachten van ons?
Dan betaal ik vanaf september huishuur voor het app en het huis wat onmogelijk is.
Ik wil de waarborg wel achterwegen laten dan kan ze die gebruiken voor de maand juli en augustus. Dan hebben we nog 2 maand om nieuwe huurders te vinden.
Maar veronderstel dat ik 3-5 personen aangeef aan haar en zei deze allemaal weigert. Ookal zijn ze financiel mogelijk het app te huren. Kan ik hier iets aan doen dan?
Ik wil me alvast voorbereiden indien dit zou kunnen gebeuren.
Alvast bedankt
Ik hoor het wel
Groetjes Yoshi