Waarborg nog niet betaald na 3 jaar

Joelie80
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Waarborg nog niet betaald na 3 jaar

#1 , 26 mei 2016 19:10

Hallo allemaal,
Ik ben ondertussen al 3 jaar huurder. In het contract staat dat ik huurwaarborg moet betalen. Hier heb ik echter nooit een bezwaar tegen gehouden. Ik heb enkele keren voorgesteld aan de verhuurder een afspraak te maken met de bank. Dit is echter nooit gebeurd. Enkele maanden geleden heb ik nog eens voorgesteld om dit inorde te brengen. Omdat ik geen antwoord heb gekregen heb ik mijn gespaarde huurwaarborg terug vastgezet op mijn spaarrekening. Kan mijn verhuurder op elk moment mij vragen dit alsnog met hem inorde tebrengen? Het is tenslotte zo dat ik hier al 3 jaar woon en al veel dingen in het appartement op eigen kosten inorde heb gebracht. Wat moet ik doen of kan ik verwachten? Ik heb enkele dingen in huis die de verhuurder nu inorde moet brengen maar ik durf hem niet aantespreken omdat ik inmiddels geen huurwaarborg meer kan betalen.
Heeft iemand tips?
Hartelijk dank!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 mei 2016 20:04

Het is aan de verhuurder de HWB op te eisen. Doet hij dat niet, kom je er goedkoop van af. Dat zal echter niet beletten dat je een eventuele huurschade niet dient te betalen.

Meeboo

#3 , 27 mei 2016 12:21

als er al een plaatsbeschrijving is opgemaakt natuurlijk. Als verhuurder al zo laks is met de HWB.

Reclame

KJ86

#4 , 27 mei 2016 16:39

Het is uw taak om de problemen te melden en die van de verhuurder om deze problemen te verhelpen. De waarborg kan inderdaad op elk moment opgevraagd worden. Het is echter geen probleem dat u die niet kan betalen, de overheid biedt daar een oplossing voor aan in de vorm van bankwaarborg (banken zijn wettelijk verplicht om u krediet te geven) of schuld bij het OCMW kan ook.

Terug naar “Huren”