Pagina 1 van 1

Huur opzegging, vergoeding

Geplaatst: 26 mei 2016 16:28
door pieter.el
Hierbij hebben we even een vraagje.
We huren sinds 2013 een app we zijn in 2014 naar beneden in dit gebouw (huis) verhuisd weliswaar met een ander contract. Nu hebben we een ander appartement gehuurd en nu rekent de verhuurder ons 1 maand opzeg aan. We hebben gemeld in februari dat we onze opzeg doen dus deze plicht is gedaan.

Nu zijn er ee aantal kosten komen kijken bij de verhuurder:
we hebben bijna een jaar lang met een afgekeurde verwarmingsketel gezeten, omwille van krap bij kas te zijn is deze eindelijk begin dit jaar vernieuwd geweest.
We hebben meer als een half jaar met een schimmel/vocht plek gezeten in de badkamer door een lek in bovenste appartement waar het ook heel lang duurde voor dit te herstellen.

Ze heeft deze opzeg bij de vorige huurders nooit gevraagd en dus omdat ze nu krap bij kas zitten en omdat het appartement nog niet opnieuw verhuurd is moeten wij een maand opzegvergoeding betalen.
Dit is weliswaar haar recht.
Maar hebben wij ook een recht om nog iets te beginnen tegen de ongezonde/ gevaarlijke leefomstandigheden waar ze niets aan wouden doen?

Of kunnen we op ene manier de opzeg omzeilen?

Re: Huur opzegging, vergoeding

Geplaatst: 26 mei 2016 16:40
door Blaatpraat
De belangrijkste vraag: heb je die problemen gemeld aan de verhuurder, en zo ja op welke wijze heb je die gemeld?
Enkel als je dit voor een derde kunt bewijzen, zou je er misschien nog iets kunnen aan doen.

Re: Huur opzegging, vergoeding

Geplaatst: 26 mei 2016 18:52
door sloeberken
Welk huurcontract heb je.

Re: Huur opzegging, vergoeding

Geplaatst: 26 mei 2016 21:36
door pieter.el
hebben een 3 jaar contract.
Hebben dit allemaal per mail gemeld aan verhuurder, ze zijn zelfs komen kijken in begin.

Re: Huur opzegging, vergoeding

Geplaatst: 27 mei 2016 08:38
door sloeberken
Huurcontract korte duur is niet opzegbaar, behalve als er een opzeg overeenkomst in het huurcontract staat, of met wederzijdse toestemming van 1 maand huur.