Mijn huurders

Boma 55
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Mijn huurders

#1 , 20 mei 2016 14:44

Beste, Ik verhuur een huis, en gisteren bij een bezoek aan mijn huis, stelde ik vast dat mijn huis was herschapen in een ware mesthoop,
een 9 maand geleden kwamen er nieuwe huurders, mensen van leeftijd en een jong koppel, daar ik het verhuur via een immo kantoor is er een goede beschrijving van mijn huis, met foto's van alles hoe ze in mijn huis zijn gaan wonen, alles is vervolgens ondertekend door mij zelf, en de huurders, nu gisteren in de voormiddag ben ik een bezoek gaan brengen samen met die man van het immo kantoor, wat wij daar gezien en gevonden hebben dat is heel erg, honden stront en pies op mijn parket, heel de kelder vol oude spullen zoals braadpan of 10 met de rest van het vet erop, plus een boel andere dingen, er staat geen bed in de kamers juist een matras waar dan de hond heeft op geplast, heel mijn kuiken staat vol rommel, de trap naar boven is een en al honden stront en honden haar, alle plaatsen van mijn huis, 3 kamers, badkamer, living,salon, berging kelder alles is heel vuil, volgens mij is er nooit gekuist, wij hebben de huurder op zijn plichten gewezen, verder ben ik zelf buiten moeten gaan in het gras zitten want door de stank, en ook de mesthoop ben ik onwel geworden, nu ja ik denk dat ieder normaal mens daar niet goed zou van zijn.
Nu is de vraag wat moet ik, of wat moet het immo kantoor doen, zo kan het niet, zelf denk ik dat daar met die stank van alles en nog wat, daar niemand kan gezond in leven,

Met vriendelijke groeten
Johan

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 20 mei 2016 14:57

Johan

Je had dit best gepost in de categorie huren, je gaat daar meer respons krijgen. Ook vermelden over welk huurcontract het gaat, korte duur max 3 jaar of een 9 jarig contract. Wat is de aanvangsdatum ervan.
Stel hun zo snel mogelijk in gebreke met een AS, en eis dat de woning onderhouden word als een goede huisvader zoals de huurwet voorschrijft.
Geef hun 1 maand de tijd en stel een datum voor om de woning te komen bezichtigen. Wijs er heb ook op als er geen gevolg word aan gegeven dat u onmiddellijk naar de vrederechter trekt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105

#3 , 20 mei 2016 16:09

dat u onmiddellijk naar de vrederechter trekt.
Veel kans dat die " kom nog maar eens terug op het einde van de huurovereenkomst."
Iedereen heeft het recht te wonen volgens zijn eigen regels en leefgewoonten. De verhuurder kan maar klagen als hij de sleutels terug in ontvangst wil nemen als het pand er nog in een dergelijke staat bijligt. Zeker als het enkel gaat over opkuis en dergelijke, de buurt er niet door geschaad wordt en er niets aan het huis wordt afgebroken.
Heb dit minstens 5 x meegemaakt in mijn 30 jarige beroepsloopbaan.
Spijtig dat de 1000 den kleurfoto's, die ik al die jaren heb genomen om mij te verantwoorden tegenover mijn werkgever, bij hem zijn gebleven bij mijn pensionering. Ze hadden hier een aanschouwelijk beeld kunnen geven van de minder doorsnee huurder.

Reclame

TheJudge007

#4 , 20 mei 2016 16:29

In principe heb je gelijk mava105 dat de verhuurder slechts kan klagen op het moment dat de huurder het pand verlaat en er een nieuwe PB plaats vind en de woning in dezelfde staat als bij aanvang terug dient opgeleverd te worden.
Maar in dit geval kan de verhuurder al naar de vrederechter stappen. Er zijn toch vrederechters die dan een kijkje komen nemen en zich van de staat van de woning vegewissen en de huurder een periode geven binnen dewelke hij de woning moet in orde brengen. In theoreie heeft elke verhuurder bovendien het recht om een maal per jaar de staat van de woning te komen inspecteren.

bosprocureur

#5 , 20 mei 2016 19:11

Betalen ze de huur? Tijdig? Heb je een contract dat huisdieren verbiedt (dat mag, alleen kan je het niet altijd afdwingen) ?

Zijn de huurders aanspreekbaar? Ik zou ze in elk geval oproepen in verzoening voor de vrederechter, dat kost twee keer niets, er komt nog geen deurwaarder aan te pas. Als je geluk hebt dat ze opdagen, kan je je eisen voorstellen en gelijk een plaatsbezoek door de vrederechter vragen.

Doen ze beloften, dan zal de vrederechter de afspraken op schrift stellen; dit heeft de waarde van een vonnis. Komen ze niet opdagen, of komt er geen akkoord, dan kan je hen nog altijd dagvaarden en be-eindiging van het huurcontract vragen. Je kan, maar moet niet, hen aanraden om hulp te vragen aan daarvoor bevoegde instanties; ga echter niet zelf de sociaal dienstverlener uithangen, dat loopt verkeerd af.

Franciscus

#6 , 20 mei 2016 19:15

Openbare gezondheid in gedrang ?
Klachten van buren???

Terug naar “Huren”