Verhuurder of huurder wie betaalt?

Brixham
Topic Starter
Berichten: 5

Verhuurder of huurder wie betaalt?

#1 , 07 mei 2016 13:36

In de badkamer blijft het water in de lavabo staan. De afloop wordt door mij als huurder netjes gereinigd. Wat blijkt, het probleem is niet opgelost want het mankement bevindt zich blijkbaar achter de badkamermuur in een grotere afvoerbuis waar deze van de lavabo in uitmondt en waar ik niet bij kan (zonder breekwerk denk ik).
Wie moet hier de kosten betalen om het euvel te verhelpen? De verhuurder of ik de huurder.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 07 mei 2016 14:04

Stel zo snel mogelijk u verhuurder hiervan op de hoogte, dit is een plicht van de huurder. Geeft hij geen antwoord dan stuur je zo snel mogelijk dit door met een AS. Is dit een woning of appartement.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 07 mei 2016 14:11

Stel zo snel mogelijk u verhuurder hiervan op de hoogte, dit is een plicht van de huurder. Geeft hij geen antwoord dan stuur je zo snel mogelijk dit door met een AS. Is dit een woning of appartement.
De verhuurder onverwijld op de hoogte brengen is een plicht van de huurder.
Het herstellen ervan is een plicht voor de verhuurder.
De rekening ... Dat hangt af van de aard van de verstopping.

Reclame

BruBra
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 mei 2016 22:45

Deze tabel geeft een schat aan informatie wat door wie dient onderhouden / betaald te worden.

https://www.eigenhaardzwevegem.be/sites ... ard(1).pdf

mava105
Berichten: 22351
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 22 mei 2016 09:17

Deze tabel lijkt me niet wettelijk. Ze spreekt over heel de lijn over bvb VERNIEUWEN van vele zaken, zelfs de CV ketel en ramen door de huurder. Ze is opgeteld door de Verhuurmaatschappij en dit volledig in haar eigen voordeel.
Denk niet dat een dergelijke lijst lang stand zal houden voor een vrederechter.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 22 mei 2016 09:41

Deze tabel lijkt me toch heel dicht, aan de wettelijke voorschriften voldaan te zijn. Zie toch nergens dat huurder de cv ketel of ramen moet vernieuwen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

chantika
Berichten: 961

#7 , 22 mei 2016 13:21

http://www.vlaamsbrabant.be/binaries/Zi ... -80640.pdf


De uitgever van deze brochure is minder partijdig. Maar zal ook geen wet zijn. Het zal de rechter zijn die beslist wie wat betaald.

Terug naar “Huren”