huurgelofte

yankee
Topic Starter
Berichten: 31

huurgelofte

#1 , 28 apr 2016 14:40

Mijn zoon heeft een éénzijdige huurgelofte ondertekend bij een immokantoor. De waarborgsom (2 maanden huur), de eerste maand huur en kosten zijn betaald. Eigenaars waren initieel akkoord mits binnenbrengen van weddegegevens. Nu alles betaald is mag mijn zoon ervan uitgaan dat hij het huis zal kunnen huren want het huurcontract moet wel nog ondertekend worden of kunnen de eigenaars, ondanks dat alles betaald is, hier toch nog onder uit ??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3795

#2 , 28 apr 2016 15:18

Dit zal ervan afhangen of het immokantoor mag handelen in naam van de verhuurder.
Als zij dit recht hebben, kun je stellen dat uw zoon alles al opgestart heeft om te kunnen huren.
Als zij dit recht niet hebben, kan de verhuurder er nog van tussen uit.

Altijd het huurcontract ondertekenen samen met de eigenaar dus, dan kan je geen problemen hebben (als die er hier zouden stellen).

yankee
Topic Starter
Berichten: 31

#3 , 28 apr 2016 15:24

Heel vriendelijk bedankt voor deze info, ik weet uiteraard niet of het immokantoor mag handelen in naam van de verhuurder ... ??
Eigenaars nog niet gezien, enkel contact gehad via immo die dan alles voorlegt aan de eigenaars ...

Reclame

Terug naar “Huren”