Aantal slaapkamers

Jossy
Topic Starter

Aantal slaapkamers

#1 , 17 apr 2016 18:40

Mijn vriendin heeft een zoon van 17 jaar. Deze jongen gaat naar het "bijzonder onderwijs". Hij heeft het IQ van een 5-6-jarige. In het schooljaar is hij op internaat. Zij woont momenteel samen maar wil in de nabije toekomst alleen gaan wonen met haar zoon. Financieel is het voor haar zo goed als onmogelijk om een appartement met 2 slaapkamers te huren in gemeenten die in aanmerkingen komen voor haar. Is er een wet die verbiedt dat zij een appartement met 1 slaapkamer neemt ? Ze zou dan, als de zoon thuis is, in de canapé in de living slapen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 17 apr 2016 21:04

Ik zou niet weten wie zich zou mogen/kunnen moeien met hoe ze haar woning inricht. De jongen krijgt een eigen kamer dat is het enige waar bvb jeugszorg op zou kunnen letten. Er zijn wel meer gezinnen waar de ouders op een uitklapbare salonzetel slapen. Is niets op aan te merken.

Jossy
Topic Starter

#3 , 23 nov 2016 15:31

Sorry, ik ben vergeten bedanken voor uw antwoord (normaal is dat écht mijn gewoonte). Ondertussen woont mijn vriendin alleen, in een appartement met 1 slaapkamer. De regeling is geworden zoals ik hierboven geschreven had : is de zoon thuis, dan heeft hij zijn eigen kamer en slaapt mijn vriendin in de living op een ruime zetel.

Reclame

Terug naar “Huren”