Wat zijn de gevolgen voor verhuurder als hij uitdrijving niet laat uitvoeren

jozefa
Topic Starter
Berichten: 116

Wat zijn de gevolgen voor verhuurder als hij uitdrijving niet laat uitvoeren

#1 , 06 apr 2016 17:53

Huurder is reeds maanden weg uit pand, huurcontract werd gerechtelijk verbroken maar er zou een uitdrijving voorzien zijn kostprijs: 3500 euro door verhuurder te betalen
Er is niks van enige waarde achtergelaten en nog eens zo een groot bedrag te moeten betalen dat ziet de verhuurder niet zitten is er enige uitweg ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 06 apr 2016 18:56

Er is geen enkele andere wettelijke uitweg. Maar €3500 dat is voor de helft overdreven, gemiddeld kost een uitdrijving €1250.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

jozefa
Topic Starter
Berichten: 116

#3 , 06 apr 2016 19:07

advocaat zegt de deurwaarder kost rond 1500 en dan komt er nog eens zoveel voor verhuiswagen en werklieden

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 06 apr 2016 19:51

advocaat zegt de deurwaarder kost rond 1500 en dan komt er nog eens zoveel voor verhuiswagen en werklieden
? verhuiswagen dat komt de gemeente of stad doen, of het zou op een appartement moeten zijn waar een lift nodig is.
Maar u zegt dat het pand leeg is, heb dat nog nooit moeten betalen, trouwens zijn niet u spullen.
Deurwaarders zijn gebonden aan vaste tarieven, wel zijn ze nu ook verplicht om btw aan te rekenen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

simonjo
Berichten: 285

#5 , 06 apr 2016 22:34

Gewoon zorgen dat er op dat adres niemand meer ingeschreven staat bij de gemeente, daarna alles wat er nog staat naar containerpark.

Als ex-huurder komt klagen, dan is het woord tegen woord dat er wel/niet nog dingen stonden.

Hij is al maanden weg, huurcontract ontbonden... ik neem aan dat ex-huurder maar op doet, en jij zou je moeten houden aan welke regels???

Die zie je toch nooit meer

Vandebos
Berichten: 16087

#6 , 07 apr 2016 08:57

Leegstand pand laten vaststellen.
Een uitdrijving bij vonnis is nooit een verplichting, het is een toelating van de rechter aan de verhuurder om van dit extreme middel gebruik te maken mocht de huurder/bewoner tegen de in het vonnis opgelegde datum niet vrijwillig het pand verlaten hebben.

De verhuurder kan in dit geval, indien ze zichzelf 100% wenst in te dekken, gewoon een gerechtsdeurwaarder verzoeken de leegstand van het pand vast te stellen. dat kost een schijntje in vergelijking met een uitdrijving.

jozefa
Topic Starter
Berichten: 116

#7 , 11 apr 2016 20:24

Advocaat zegt zolang de huurder de sleutels niet persoonlijk aan mij geeft , hij nog altijd rechten heeft
Ik begrijp het ook niet huurcontract gerechtelijk verbroken, alles volgens het boekje en nu nog ik mag mijn pand niet betreden is periode na betekening vonnis !

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#8 , 11 apr 2016 20:31

U moet met u vonnis naar een deurwaarder, deurwaarder alleen kan een vonnis uitvoeren, wat de vrederechter uitgesproken heeft.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

jozefa
Topic Starter
Berichten: 116

#9 , 11 apr 2016 20:37

Dat is wat mijn advocaat zal doen
Ik had gehoopt om een andere oplossing te vinden om geen kosten meer te moeten maken
Heel erg bedankt voor toelichting en raad
Mvg

Terug naar “Huren”