Oké dan vrees ik dat ik inderdaad de 2 maanden opzeg nog zal moeten betalen, als het niet anders is dan is het maar zo en dan zal ik me hier ook aan houden. Iemand anders zei in een andere toppic dat ik dit wel kon doen, tegen mijn eigen opzeg ingaan. Vandaar de onduidelijkheid.
reflexie, conract is niet geregistreerd. Je hebt de wettelijke vooropzeg gegeven waarmee de eigenaar akkoord is. In de logica van opzeg en tegenopzeg, zou je je eigen vooropzeg met een tegenopzeg kunnen verkorten (denk ik, je moet de huurwetartikels ivm opzeg en tegenopzeg eens nalezen) Je zou, als deze constructie klopt, enkele dagen voor 1 mei een nieuwe vooropzeg kunnen doen in het kader van een niet-geregistreerd huurcontract waar de vooropzegperiode dus niet opeisbaar is door de verhuurder. Ik denk nu echt niet dat de verhuurder nog ijlings je contract gaat laten registreren. Je moet nu de afgesproken vertrekdatum ook niet meer bediscussieren met de verhuurder. De dag dat je je nieuwe vooropzeg doorstuurt (van enkele dagen) controleer je eerst bij het registratiekantoor of er een nieuwe aanvraag voor registratie is aangekomen.
Ik lees op verschillende websites dat je de huisbaas best niet op de hoogte brengt dat je weet dat het contract niet geregistreerd is. En dat als je contract niet geregistreerd is op het moment dat je je opzeg hebt ingediend het dan niet meer alsnog kan geregistreerd worden door de huisbaas.
Als ik in mijn opzeg brief geschreven had dat ik op 1 mei zou vertrekken zonder de wettelijke opzegtermijn in acht te nemen omdat het contract niet geregistreerd was, dan kon de huisbaas dit toch weigeren goed te keuren, omdat het in zijn voordeel is, om dan nog het contract te gaan registreren en dan te eisen dat ik wel de 3 maanden opzeg doe.
Ben beetje stom geweest hierin, maar was eerste keer dat ik huurde, huisbaas neemt het kennelijk allemaal niet zo heel professioneel op. En was te enthousiast over de nieuwe woning die ik vond dat ik daar snel heb toegezegd om zo zeker te zijn dat ik daar kon gaan wonen. Vond het ook moeilijk om een risico te nemen en mijn opzeg al in te dienen en dan niet zeker te zijn of je een woning vind naar je zin binnen die 3 maanden...