Beste
Ik ben een student in Gent. Ik huur mijn kot sinds 1/02/2015, met een vernieuwd contract voor het verhuren van 1/09/2015 tot en met 31/08/2015. Het laatste contract werd opgemaakt en getekend door de kotbaas op 14/06/2015. Ik heb geen kennis van enige registratie van dit contract.
Wat is het probleem?
Ik woon op het gelijksvloers in een gebouw met 11 studentenkoten. Op -1 bevindt zich de keuken, de living en onder mij een ander studentenkot. Ik heb al sinds de start van mijn huurperiode (1/02/2015) heel veel problemen met geluidsoverlast van mijn onderbuur. Hij zet elke dag wel eens muziek op met behulp van, laten we zeggen geen goedkope stereoboxen. Met als gevolg dat ik altijd wel iets van zijn muziek hoor, hoe luid of stil hij het ook zet. Ik ben zijn enige buur, dus ik ben de enige in het gebouw die hier last van heeft. Hij geeft ook regelmatig feestjes, wanneer hij de muziek laat spelen tot 2 uur in de nacht. Wanneer hij de muziek opzet, varieert ook elke week, dus het is moeilijk om er vaste tijdstippen op te plakken. Dit kan dus in de ochtend, in de middag, in de namiddag, in de avond of in de nacht gebeuren voor onbepaalde duur.
De situatie is werkelijk onleefbaar. Ik probeer reeds een jaar met hem samen te leven, maar het is niet meer te doen. Ik zou graag mijn laatste studentenjaar afsluiten in vreugde en mijn thesis op tijd inleveren. Dit laatste zal niet mogelijk zijn met mijn onderbuur, en op dit moment lijkt het dat ik mijn thesis in de zomer zal moeten afwerken vanwege hem. Ik ga al enkele avonden elders om werk te verrichten of zelf te ontspannen, maar dit kan niet elke avond.
Wat is reeds gebeurd om dit probleem op te lossen?