Huuropzegging

Sabby
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huuropzegging

#1 , 03 mar 2016 23:56

Hey

Mijn huisbazin heeft mijn contract opgezegt haar kleinzoon heeft huis gekocht en wilt het bewonen. Ze vraagt iedere dag als ik als iets heb heb wel iets opt oog maar ik heb schrik om te verhuizen als ik daar teken moet ik op 2plaatsen huur betalen want mijn 6maanden zijn nog niet om. Hoe kan ik iets regelen met de andere verhuurder en deze verhuurder???

Mvg sabby

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon

#2 , 04 mar 2016 06:22

Indien het een 9-jarige overeenkomst is (zou moeten) dan is het volgende van toepassing:

wanneer de verhuurder de huurovereenkomst beëindigt overeenkomstig de §§ 2 tot 4, kan de huurder op zijn beurt de huurovereenkomst te allen tijde beëindigen met inacht- neming van een opzeggingstermijn van een maand. In dat geval is hij de vergoeding bedoeld in het vorige lid niet ver- schuldigd.

U kan dus tegenopzegger met een opzegtermijn van een maand, zonder enige vergoeding. Of u kan met uw verhuurder al wat u wil overeenkomen indien deze akkoord is maar zet het dan wel duidelijk op papier.

Zorg dat u een paar dagen overlap laat of tot een akkoord komt met de verhuurder over de datum dat u binnen mag, u moet ook nog verhuizen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

chantika

#3 , 04 mar 2016 09:44

Bekijk eens of die opzeg geldig is. De opzeg moet gebeuren door de eigenaar. Dus ga na wie de eigenaar was op de dag van de opzeg. En grootmoeder hoeft zich niet meer te moeien met iets dat niet van haar is. Bekijk of aan alle voorwaarden voor de opzeg voldaan is. Wie moet je een schadevergoeding vragen of dagvaarden? . Je geeft ons te weinig info om te zien of de opzeg wettig is. Hoe lang woon je er?

http://www.belgium.be/nl/huisvesting/hu ... verhuurder

In de opzeggingsbrief moet de eigenaar kenbaar maken waarom hij het contract beëindigt en wie de woning werkelijk zal betrekken.

Is aan deze voorwaarde voldaan?

De verhuurder of een familielid moet de woning persoonlijk betrekken in het jaar na het verstrijken van de opzeggingstermijn. De woning moet ook werkelijk bewoond blijven gedurende minstens twee jaar.

Dit moet je blijven opvolgen.

Reclame

Xenophon

#4 , 04 mar 2016 11:21

Wat Chantika zegt is correct maar dat zijn in se achterhoedegevechten. Het is waar, u kan erop staan dat de huidige verhuurder u meedeelt wie er gaat in wonen en het is ook waar dat indien die dat dan niet binnen de termijnen doet en er niet lang genoeg in blijft zitten, u een fenomenale vergoeding kan eisen maar bon, life goes on, hebt u zin om daar allemaal tijd in te steken? Indien u uw huur stipt betaalt en er zijn geen problemen dan heeft een eventuele nieuwe eigenaar weinig reden om u buiten te zetten indien hij wil blijven verhuren.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Huren”