Muizen tussen plafond en vloer

carine.brion
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Muizen tussen plafond en vloer

#1 , 03 mar 2016 19:38

Ik zit met muizen tussen het plafond en de vloer.
Mijn vraag is nu is dit voor de verhuurder om de muizen te verwijderen of is het voor mij.
Ik wil eerst hier info ophalen alvorens de verhuurders te contacteren....

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon

#2 , 03 mar 2016 19:48

Indien u er reeds een tijdje woont en de plaatsbeschrijving vermeldt dit probleem niet, dan voor u. Tenminste indien het gaat om een huis en niet over een appartement waar ongedierte zich via de gemene delen verspreidt, dan ligt het ietwat anders.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

roharro

#3 , 03 mar 2016 20:05

Zet een muizenval.
Dat kan toch zo moeilijk niet zijn.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

chantika

#4 , 04 mar 2016 14:28

Ik denk dat de verhuurder zijn kat zal sturen.

Mariette

#5 , 04 mar 2016 14:52

Zet een muizenval.
als ze tussen het plafond en de bovenliggende vloer wonen, waar ga je dan die muizenval zetten?

roharro

#6 , 04 mar 2016 15:06

Zet een muizenval.
als ze tussen het plafond en de bovenliggende vloer wonen, waar ga je dan die muizenval zetten?
Op de vloer.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

chantika

#7 , 04 mar 2016 15:35

Op het net kan je verschillende sites vinden met tips over preventie en Muizen bestrijden vinden. Ik kan geen link plaatsen omdat de regels van het forum geen reclame toestaan. De muizen zullen boven het plafond wel hun nestplaats hebben. Maar ze moeten ook eten. Op de een of andere manier komen ze uit hun nestplaats. Een kat en muizenvallen zijn maar enkele van de mogelijkheden. Ts vraagt ook niet hoe ze die muizen kwijt kan. Ze vraagt enkel of dat haar taak is om die te verdelgen of het de taak van de eigenaar is.

Het is ook moeilijk om te antwoorden. We weten niet of het een huis of appartement is. Woont ts al lang in de woning? Normaal moet de huurder zorgen dat er geen ongedierte komt wonen. Maar als het om een appartement gaat kan de voederplaats ook bij de bovenbuur liggen. Als de huurder nog maar een week in de woning woont, dan is het verdelgen van de muizen zeker voor de eigenaar.

denlowie

#8 , 04 mar 2016 15:37

Het simpelste is een toestelletje kopen dit kost zeer weinig met ultra geluidsgolven, op een week zijn ze verhuist je ongedierte , ga dit nu doen bij zoon voor vogels die tussen de pannen en het onderdak wonen, we hebben die verleden zomer ook gedaan voor de spinnen, en dit werkt zeer goed..

http://www.tuinadvies.be/tuinwinkel/product/2397
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Merel Peeters

#9 , 04 mar 2016 16:25

Zeer goede tip dat toestel, ik geloofde er niet in, maar het bleek enorm te werken!

In mijn vorig appartement had ik ook last van muizen, door leegstaand buurpand waar de muizen vrij spel hadden omdat de buur daarnaast niets aan hun muizen deed...

Mijn huisbaas lachte me uit omdat ik er schrik van had. Lastig dus. Ik bij een zelf-doe zaak zo een toestel gekocht. 1 week later gegil en gekrijs van de vrouw en kinderen van de huisbaas die beneden woonde. Ze zaten beneden, nooit geen muizen meer gehad, hij had er meer dan 10! Hij heeft me niet meer uitgelachen daarna :)

Kostte maar 20 euro!

carine.brion
Topic Starter

#10 , 05 mar 2016 22:13

Op het net kan je verschillende sites vinden met tips over preventie en Muizen bestrijden vinden. Ik kan geen link plaatsen omdat de regels van het forum geen reclame toestaan. De muizen zullen boven het plafond wel hun nestplaats hebben. Maar ze moeten ook eten. Op de een of andere manier komen ze uit hun nestplaats. Een kat en muizenvallen zijn maar enkele van de mogelijkheden. Ts vraagt ook niet hoe ze die muizen kwijt kan. Ze vraagt enkel of dat haar taak is om die te verdelgen of het de taak van de eigenaar is.

Het is ook moeilijk om te antwoorden. We weten niet of het een huis of appartement is. Woont ts al lang in de woning? Normaal moet de huurder zorgen dat er geen ongedierte komt wonen. Maar als het om een appartement gaat kan de voederplaats ook bij de bovenbuur liggen. Als de huurder nog maar een week in de woning woont, dan is het verdelgen van de muizen zeker voor de eigenaar.
Hallo,
Ik woon er iets meer dan 2 jaar en nooit last van gehad maar de buur is een kamer aan verstellen maar zij hebben geen last van die diertjes dat ze zeggen. Zijn ook zeer nette mensen. Heb er nu reeds 2 buiten gezet en overal van hun uitwerpselen....Vandaag heb ik 4 muizenvalletjes gezet en nu dus afwachten wat de vangst zal opleveren....
Toch bedankt voor je reactie....

Oude Belg

#11 , 06 mar 2016 18:40

Als er kaas in de vallen zit : niets. Muizen lusten gen kaas (dat is een Disney-uitvinding). Gebruik nootjes, of pindakaas.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Xenophon

#12 , 06 mar 2016 18:44

Ik heb een zéér crapuleuze kat die ik wel wil leasen voor een week ofzo. Of het even clean zal zijn als een val weet ik niet maar Oedipus is efficiënt.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Sianna

#13 , 06 mar 2016 18:51

@Oude Belg: Chocolade werkt zelfs nog beter. Als er geen kinderen in het spel zijn en er zijn veel muizen, wil een lokdoos met traagwerkend gif ook wel werken. Duurt dan wel een maandje voor je van de ganse plaag verlost bent.

Terug naar “Huren”