Hey,
Ik woon nu al vanaf 2008 in een huurhuis en altijd netjes mijn huur betaald, maar sinds 2010 is het elk jaar opnieuw beginnen binnen te regen in de woonkamer insijpeling via het dak en sinds 2013 in de slaapkamer.
In de slaapkamer zijn er 4 muren waar er grote witte vlekken op te zien zijn schimmel dus en dit is sinds 2013 na het insijpelen van regenwater gekomen, de verhuurder weigert te herstellen en beweerd dat dit komt omdat er teveel verlucht wordt of omdat er te weinig verlucht of omdat de slaapkamer niet genoeg wordt verwarmd maar volgens hem zeker niet door de insijpeling van water...
Toegegeven het kiepraam staat vaak op een klein kiertje en de slaapkamer wordt weinig verwarmd.
In de woonkamer groeit er klimop in de muren en komt die uit in de badkamer, de verhuurder heeft hier en daar een gaatje dichtgemaakt en de klimop beetje uitgetrokken maar die zit er nog steeds in.
Alsook is er een grote steunbalk volledig rot en kapot, de verhuurder wou dit niet herstellen en heeft in november 2015 een nieuw plafond gestoken maar zoals elk jaar heeft het sterk binnengeregend en is dit nieuw plafond na 2 maand voor een deel al goed beschadigd.
Ik heb een woningonderzoek uitgevoerd waarvan ik het verslag deze week heb ontvangen de woning kreeg 54 strafpunten helaas konden ze de steunbalken door het nieuwe plafond niet vaststellen.
Mag ik de door water beschadigde delen van het nieuwe plafond verwijderen en de brandweer laten komen om de stabiliteit te laten onderzoeken ?
Alsook zijn er opmerkingen dat er geen ventilatie in de keuken is en dat de CV ketel in een houten kast ligt en niet optimaal bereikbaar is, alsook gevaar voor CO vergiftiging werd er vermeld, nu mag een CV ketel in een houten kast worden weggestopt ???
Ik heb verschillende aangetekende zendingen verstuurd en heb hem voor verzoening in de zomer van 2014 voor het vredegerecht gesleurd, de waterschade in slaap/woon kamer diende hersteld te worden dit is gedeeltelijk gebeurd, eind februari 2016 werd er eindelijk een volledig nieuw dak aangelegd terwijl hij mij op mail had beloofd dat dit ten laatse op 19 december 2015 zou gedaan worden...
Alsook de klimop staat in het vonnis vermeld die heeft hij gewoon beetje afgeknipt van binnen in maar is ondertussen weer sterk gegroeid.
Nu zit ik met een onzichtbare rotte steunbalk en een volledig beschimmelde slaapkamer waarvan de eigenaar dit niet wilt herstellen.
De eigenaar heeft mij via aangetekend schrijven zijn mailadres gegeven sinds 2013 mail ik dan ook regelmatig de gebreken door maar heeft dit dan ook juridische waarde ??? Hij heeft wel telkens gereageerd, vorige week stelde hij voor om werken te doen welke werken hij precies bedoeld weet ik niet ik vermoed gewoon de nieuwe plafond herstellen ik heb hem verschillende datums gegeven maar heb na 4 dagen nog geen antwoord ontvangen.
Ik wacht nu op de beslissing van de burgemeester of hij het pand ongeschikt zal verklaren of niet.
Wat zou ik volgens jullie nog meer kunnen doen ? Ook wat te doen bij een ongeschiktheidsverklaring ? Lees allemaal dingen zoals woning onmiddelijk verlaten alle huurgelden terug eisen etc maar ik zou er willen blijven wonen heb het netjes ingericht betaal weinig huur voor ruim huis maar zou ook een schadevergoeding willen hebben voor al de last die ik de voorbije jaren heb gehad en ik nog steeds heb door die waterschade.
Bij voorbaat dank ik jullie.
Sino.