#9 , 25 feb 2016 17:13
In de afrekening van de vaste kosten staat:
- beheerskosten
- verzekering tav derden
- elektrisch materiaal
- onderhoud en onderhoudsmaterialen
- aankoop kleine goederen
- kosten algemene vergaderingen
- boekhouding
- waterverbruik
- groenonderhoud
- lift en veiligheid
- elektriciteitsverbuik
Echter staan er geen details bij, zodat in principe hier geschreven kan wat men wil
Ten tweede: deze staan niet letterlijk in het contract (muv enkele)
Ten derde zou het ook redelijker zijn als er in het contract staat wanneer deze uitbetaald, zodat de huurder niet moet afhankelijk zijn van de goodwill van de verhuurder
eveneens is het vreemd dat er geen contract is tussen mij en de huidige verhuurder, enkel nog met de twee handtekeningen van de vorige overleden huurder.
Ivm de waarborg: is het niet zo dat dit tussen huurder en verhuurder onderling moet worden afgesproken en ondertekend ? In mijn geval heeft mijn immo kantoor mij voor een voldongen feit gezet door te zeggen dat ik maar beter drie ipv twee maanden waarborg betaal, anders zouden er nog genoeg geinteresseerden zijn.
Natuurlijk ga je dan als kandidaat akkoord, DOCH er wordt niet bijverteld dat als ik specifiek vraag en kies om de waarborg via een geindividualieersde rekening te nemen, dit max; twee maanden mag bedragen.
Op dit moment kan ik dit wel aanpassen, maar enkel met goedkeuren van de verhuurder, die me doodleuk komt vertellen dat hij hier niet van op de hoogte is.